Hemmet iFokus

Hemmet

Läst 133 ggr
hemul
0

Litet höj- och sänkbart bord

Försöker få ihop en liten hemmastudio för att fota mindre prylar. Ett problem jag har är att jag bara har stora bord, förutom några antika småbord som jag inte vill använda. Det blir problem både för att jag inte kan gå runt på alla sidor och samtidigt komma så nära jag vill och för att det är svårt att rigga upp belysning också. Bordet är liksom ivägen.

Googlat runt efter små höj- och sänkbara bord. Storleken på skivan på detta är nog precis lagom och det är priset också! Men att döma av kommentarerna är det svajigt.
https://www.24.se/datortillbehor/laptoptillbehor/ovrigt/rullbart-laptopbord?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAgoq7BhBxEiwAVcW0LK8oJ7Q3HyjlIbDqomRCoYBy3Ym5GtHgGeGYOah0cvr8BJaR2D9G_BoCzJUQAvD_BwE

Nån som vet nåt som är lite stadigare men inte jättmycket dyrare? Jag hittar bara såna som kostar väldigt mycket mer.

Letar du efter Rullbart laptopbord? Beställ idag hos oss på 24.se ✓ Alltid låga priser ✓ 365 dagars öppet köp ✓ 1-2 dagars leverans!
Carmarino
0

Av kommentarerna att döma verkar det mest vara svajigt om man belastar det för mycket eller lutar sig mot det. Om du bara ska ha det till att fota mindre prylar kanske det kan funka. Under förutsättning att belysningen inte är alltför tung - om den också ska stå på bordet alltså.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

hemul
0

Ja. Det var nån av kommentatorerna som stagat upp det med ett par rundstavar också. Det kan ju jag också göra.

Nej, mer än högst ett par kilo tror jag inte det blir frågan om. Och det väger väl en laptop också. Belysningen hade jag tänkt mig ha på stativ runt omkring. Nåt litet kan det kanske bli på bordet nån gång också, men inga tunga grejer.

Kanske törs testa med det där ändå.

Carmarino
0

#2: Ja, om du inte ska ha mer på bordet än det, så tror jag nog det funkar. I den sista kommentaren står ju att han använder bordet till sin hemmastudio, och det är väl ungefär samma som du ska ha det till.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

hemul
0

Tack, den kommentaren missade jag. De finns en mindre, enbent, modell som är hopfällbart. Det tror jag inte det här är. Tyvärr är lägsta höjden för hög för att jag ska kunna rulla in det under mitt köksbord. Det hade annars varit praktiskt. Har lite övermöblerat redan som det är, så jag tvekar lite av den anledningen också. Kommer nog inte att orka bära upp det på vinden mellan varven.

Ska fundera över helgerna.

Pyttelite
0

Du kan inte bygga på en barpall med en skiva?

Här en från IKEA som är höj- och sänkbar.

https://www.ikea.com/se/sv/p/dalfred-barpall-svart-60155602/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

DALFRED Barpall, svart. Du kan anpassa höjden som du vill.
  • Redigerat 2024-12-19 17:31 av Pyttelite
hemul
0

Har hittat ett som är mycket bättre. Men på Temu. Vete fan om jag vågar. För jag kommer aldrig att orka returnera det om det är nåt knas.

Tänkte om nån sett nåt liknande liiiite mer lokalt som inte kostar skjortan…

https://share.temu.com/EvxxIR2UaNA

Enda dåliga med det är den där listen för att laptoppen inte ska halka av. Är den skruvad på kan man ju lätt ta av den. Är den limmat med superlim är det lite värre. 😁

• Redigerat 2025-02-20 20:45 av hemul
Liz85
0
MaxMount mobila höj- och sänkbara CPU-golvstativ med verktygstavla - den ultimata lösningen för teknikentusiaster och yrkesverksamma som siktar på att
hemul
0

Ja, men lite liten skiva kanske.