Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 7746 ggr
Aelsklinn
6

Skåp under sängen

Jag och min sambo ska troligtvis flytta till en annan lägenhet snart - en lite mindre. Då har vi ett problem med förvaring då vi kommer att ha ett mindre förråd och färre garderober.

Vi kom på idén at bygg upp sängen på skåp. Då kan man ha förvaring där under. Problemet är att varken jag eller min sambo är duktiga på att snickra. Så vi funderar på om man kna måttbeställa stadiga skåp någonstans? Eller om någon har en färdig ritning som vi skulle kunna få ta del av? Eller bara några som helst tips!

Tack på förhand/ Linn

siberlina
0

de är  jätte  smart. gör  det

Tom
0

Köp färdiga på Ikea. Enklare kan det inte bli.

Tom

Aelsklinn
0

Nu har vi kollat runt en del på skåp, men det varkar inte vara någon bra lösning… Dels är skåpen så dyra och vi har inte hittat några i rätt format.

Nu har vi dock kommit på en enkel lösning av mdf som vi tänkte försöka oss på. Materialet kommer kosta ca 2000 kr och jag hoppas vi kan få bitarna tillsågade där vi köper dem. Sedan kan vi behöva hjälp att sätta ihop allt, men dels är min svärfar duktig plus att en av våra kompisar är snickare. Så jag hoppas detta ska lösa sig!

StinaIda
0

Bygg sängen på ikeas köksskåp eller tex deras malm serie  (kan köpas begagnade på blocket)

parsley
0

http://tv4.se/antligenhemma/418167.html

eller

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1567&a=380238&previousRenderType=1

Krånglar länkarna så googla på säng med förvaring, så dyker de upp.Fundersam 

Jag skulle också rekomendera att bygga sängen antingen på Malm eller köksskåp, av den enkla anledningen att det förmodligen sparar en hel del jobb, samt att Malm eller köksskåp är stabila i sig. Saknas det några centimeter hit eller dit går det att komplettera med en sk passbit. Ta gärna reda på vilka förvaringslösningar som finns i den nya lägenheten och tänk igenom vad det är ni vill förvara. Ofta brukar det finnas en hel del hänggarderober i lägenheter, eftersom hänggarderober är billigare än garderober med hyllor.

Söker du på säng på hemmet iFokus så hittar du en del om sängar med skåp under.