Fodral till läsplatta
Har beställt en ny läsplatta. Batteriet börjar ge upp på min gamla - efter 11 års daglig användning.
Den nya är en Pocketbook Touch Lux 5 med 6" skärm.
Problemet är att de flesta fodral idag är gjorda för att ställa plattan på bordet. Vem läser romaner så?
Fodralet till gamla plattan är som en bokpärm med en slejf med magnetlås som håller ihop den. Det suveräna är låset som som ser ut lite som en stor tryckknapp. När man viker upp pärmen helt, så att framsidan kommer bakom plattan liksom, går slejfen fortfarande att låsa fast. Det gör att jag bara behöver sticka in ett finger mellan pärmarna när jag ligger o läser o behöver liksom inte hålla i plattan. Oerhört vilsamt och bekvämt.
Nån som sett nåt liknande?
Kommer att sakna det nåt oerhört om jag inte får tag på något. Min gamla är också 6" så har jag jättetur kan det gamla fodralet passa. Men sån tur har jag nog inte och det ger snart upp det också.
- Redigerat 2023-04-17 19:14 av hemul
Inte riktigt samma princip, men det här har en resår som jag tror gör ungefär samma jobb som det du beskriver.
Njaä, den där är ju just en sån man ska ställa och viks åt fel håll. Den ska vara som en bokpärm, inte som ett block.
Den här är det närmaste jag hittat, men den har ett snäpplås på kanten där min har en slejf.
https://www.amazon.se/kwmobile-Fodral-kompatibelt-Pocketbook-Touch/dp/B07L5R2GNV/
Som du ser i mitt gamla välanvänt. 😂

PostMord säger att plattan ska komma idag (onsdag), så vi får väl se om den går i det gamla fodralet. Kan ju ha bondtur! Fast det håller nog inte 11 år till. 😄
#2: Ja, jag tänkte att med den här funktionen kanske det inte spelade så stor roll åt vilket håll locket öppnas. 🙂
Jo, tyvärr. Den ligger nere i postboxen nu, ska hämta den när jag går kvällspromenad. Då får vi se.
Den passade! Den nya är exakt lika bred, men lite kortare och mycket tunnare än den gamla. Så jag får vaddera fodralet med något bara så den inte hoppar ut.
Men skulle nån se nåt sånt fodral jag söker så är jag ändå tacksam för tips. Det är silvertejp nästa för det gamla. 😂