Hemmet iFokus

Hemmet

Etiketterteknik-och-mediaproblemlösning-och-frågortips-och-information
Läst 164 ggr
Vixxen
0

Letar låsbart uttag

Letar efter ett eluttag där man kan låsa fast kontakten till det som är anslutet.

Hittade lås till eluttag när jag googlade, men inga där man kan låsa med en kontakt ansluten.

Nån som har någon idé eller förslag?

johan
0

#0: Hur ska det användas? Hur permanent ska det sitta där?

Mvh // Johan

Vixxen
0

#1: En laddkabel till en omvandlare ska anslutas till väggutaget och behöver låsas fast för att ingen annan ska kunna ta ström från det uttaget.

Det går inte att limma fast kontakten med tex. snabblim i uttaget då andra senare kommer att använda det.

johan
1

Du kanske kan sätta en bygel över uttaget och skruva i väggen. Då blir det väldigt jobbigt att dra ut din kontakt, men också enkelt att återställa i efterhand.

Beror kanske lite på om man mest vill undvika att ingen enkelt drar ur kontakten, eller om det verkligen måste vara ett lås som mer säkert förhindrar det. Men det kanske är tillräckligt omständigt om man måste ha en skruvmejsel med sig tänker jag.

Mvh // Johan

Niklas
0

#2: Du kan inte lösa det med att stänga av strömmen till uttaget när det inte används då?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Vixxen
0

#3: Bygel? Hur tänker du då?

#4: Tror inte det går tyvärr.

Tom
1

Jag tror att Johan menar nåt sånt här.
SmartSelect_20230418_195625_Concepts.jpg

/ Tom

Vixxen
0

#6: Bra idé!
Lite svårt då det är betongvägg där kontakten sitter.

Niklas
0

Om du är beredd att skruva loss locket på uttaget kanske du kan göra en bygel som i #6 och vika in ändarna så att de griper om locket innan du skruvar tillbaks det.

Eller köpa ett nytt uttag som du limmar fast kontakten i och sätter där tills det inte behövs längre. Då kan du sätta tillbaka det gamla uttaget.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Vixxen
0

#8: Det kan fungera!

#9: Tack för tipsen!

• Redigerat 2023-04-21 09:14 av Vixxen