God fortsättning
Har ni några roliga planer för ert hem det här året?
Stolt ägare till tre La permer

Massor! Vi vänder upp och ner på halva huset. Byter plats på vardagsrum och kök, öppnar upp två väggar, river ner hela insidan och drar ny el och nya avlopp. Helt nytt kök såklart när det gamla ryker. Förhoppningsvis även ny altan och en entre. Allt är rivet sedan tidigare renoveringar så nu bygger vi upp hela huset igen. Vi får se om vi hinner anlägga lite runt huset också. Få upp den nya utebelysningen är väl också något vi planerar få in i början av året.
Gott Nytt År!
Vi har planer. Vi vill få vinden uppfixad och förvandla det till vårt sovrum, samt sätta in ett litet badrum där för oss, en toalett, handfat och hoppeligen ett badkar. På andra våningen ska vi sätta in ett nytt badrum, och då en trappa upp till vårt sovrum som jag nämnde. Vi ska även bygga ut på nedervåningen så vi får ett större kök och matsal, lägga nytt golv, nytt kök, nya fönster och nya dörrar. Vi vill även ta ner en vägg här och där. Så det är en hel del som ska fixas. Det kan hända att köket får vänta tills ett nytt år.
Vi har nu varit i kontakt med en arkitekt för att se vad vi får egentligen göra. Här måste man ha godkännande från en arkitekt innan man kan börja på, åtminstone då man ska börja riva ner väggar och ändra på strukturen.
Mycket på gång just nu. Ska bli riktigt spännande att se hur allt kommer att se ut då det är klart. Just nu saknar jag vårt gamla hem som redan var färdigt renoverat! Jag saknar mitt drömkök men hoppas att kunna få ett någorlunda fint och praktiskt kök här i vårt nya hem. Vi har gått från 184 m2 till ungefär 120m2 vilket har varit lite svårt. Vi har inte utrymme för hälften av våra saker. De har fått stanna i garaget (där ingen kommer in just nu pga det är fullt där) sedan augusti…

Så spännande planer ni har.
Jag skulle vilja fixa badrummet på nedervåningen samt tapesera om i större delen av huset
Stolt ägare till tre La permer
Vill flytta tillbaka!
Vi har inga planer även om det alltid är mycket som skulle behöva göras. Just nu är vi i en period där vi bara reagerar på akuta behov snarare än förebygger det som behövs. 🙂