Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 98 ggr
Pyttelite
2

Lite kökshistoria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Känner du igen dig?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

CasaRamon
1

Precis så såg det ut när jag var barn på 50-talet. Inte så tokigt egentligen.

Woodland
1

Denna köksplanerings grunddesign håller än! Det enda som fattas i köket i filmklippet är en avställningsyta till höger om spisen.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Soligajag1
0

#0:

Så såg det ut i en kompis kök här i grannskapet , tänk dig nu i detta århundrade 2022 , sedan bestämde hon sig för att ta "plusval" som det heter på Mimer .
Så fick hon ett helt nytt mordent kök.

Det är nästan så att jag skulle vilja ha kvar skåpen , det är nostalgi.
Vi flyttade till hus när vi barn va små, pappa och hans bröder byggde det från start. Då blev köket nytt och annorlunda.

HH 🙂

Maria
2

Jag saknar det där kraftiga rostfria materialet som var i diskbänkar förr. Numera så är de så tunna.

/Maria

Carmarino
1

Mitt kök ser ut ungefär så. Fast jag har en liten avställningsyta till höger om spisen; kanske 25-30 cm bred. Har inte skjutdörrar på skåpen och inte kryddstället under dem, samt har en kran med enhandsgrepp. Spisen är också av modernare datum. Men planlösningen är i princip samma. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

MonicaLagerquist
0

Så fint kök

Stolt ägare till tre La permer

Niklas
0

Ser ut ungefär som vårt kök.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning