Tork av tvätt
Hur torkar du din tvätt?
Stolt ägare till tre La permer
Jag torkar dels på balkongen och dels i badrummet, på tvättställning. Jag har så bra luftgenomströmning i lägenheten, så om jag hänger upp tvätten på e.m. så är den torr på morgonen. Och då är lakanen hopvikta för att få plats. Har badrumsdörren öppen , för bästa cirkulation.
Kläder får hänga tills de torkat i lägenheten, lakan och handdukar torkar jag i torkrum med fläkt. Använder oftast samma omgång lakan när jag bäddar rent.
Är det fint väder så har vi torkvinda ute. Vid regn och på vintern så hängtorkar vi inne. Vi har en liten torkställning i badrummet och resten hängs på galgar och över dörrar.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Tvättställning, så den får lufttorka.
På somrarna så ställer jag den ute på balkongen (inglasad) då tvätten torkar fortare än inomhus.
- Redigerat 2022-07-31 15:21 av [Moon AppleGrey]

Jag hänger tvätten ute på torkställning vår och sommar. Vi har tak så det går att hänga även om det regnar .lakan hänger jag på trappräcken till övervåningen. Jag bäddar i sama lakan på kvällen.
När vi köpte huset fanns det torkskåp och det kastade vi ganska snart ut. När barnen var små hade vi torktumlare.
Nu har vi varken torkskåp eller tummlare.
Stolt ägare till tre La permer
Vi har en torkställning i grovköket där maskinen står. Vi har ingen tumlare.
/Maria
Jag torkar lakan och handdukar i torktumlaren, men dom flesta av mina kläder hängtorkar jag.
/Désirée
Vi hänger på ställningar i tvättstugan och sommartid ute.
Det var många år sedan torkskåpet åkte ut och någon torktumlare har vi inte haft.
Jag hänger min tvätt på en torkställning i badrummet. Funkar utmärkt.
På tvättstreck i trädgården på sommarhalvåret. Övrig tid på torkställning i källaren.
Lakan, örngott och handdukar i torkrum, resten i torktumlaren. Ibland kan det bli någon tröja eller annat som hamnar i torkrummet.
När tumlaren är trasig hamnar allt i torkrummet men det hinner inte bli tort då på den timman som vi har efter avslutat tvätt pass, så då får jag hänga det i lägenheten och då tar det dagar innan det är torrt och det är jobbigt då det hänger tvätt precis överallt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag torkar allt i trädgården. Kläder och andra mindre saker hänger på torkvindan tills de är torra. Ibland tar det tid. Mattor hänger jag på staket.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Torktumlar mycket
Hänger ute stora delar av sommaren , kan tyvärr inte göra det på våren pga pollen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Torktumlare då vi inte riktigt vill hänga upp tvätt inne (blir för fuktigt och kläderna börjar lukta surt). Nu då vi ska flytta blir det absolut att hänga kläderna där ute om sommaren åtminstone, men vi tänker nog aldrig mera hänga tvätt inomhus. Tvätten torkar snabbt och bra utomhus och inne så går det en hel natt och ändå så förblir byxor ganska så fuktiga på morgonen.
Det vi märkte sen med torktumlare att kläderna har inte tid att börja lukta surt. Jag testade även och gjort ett klädesplagg lite fuktigt och gnuggade det mot min arm för att se om det skulle lukta surt (efter att ha varit i torktumlaren) och det luktade inte alls. Jag hade länge trott att något var fel med tvättmaskinen men då samma fenomen även uppstod efter att vi skaffade en hel ny tvättmaskin så insåg vi att det hade att göra med hur kläderna torkade. Därför har jag blivit lite beroende av att använda torktumlare, tyvärr.
#14 Jag hänger alltid kläder i grovköket och upplever att de torkar fort. Jag har aldrig märkt att det luktat surt😮
/Maria
#15: Samma här. Jag torkar både lakan och kläder i badrummet. Har aldrig fått dålig lukt , tvärtom, en fräsch doft. Jag har möjlighet att hänga tvätt på balkongen, men tycker att det tar så mycket plats, så jag vill hellre kunna sitta där. Men luftgenomströmningen är fantastisk där jag bor. Beror nog på att huset är nybyggt och att man numera är noga med luften inomhus, när man bygger nytt.
Bor i ett höghus och använder torkrummen och torktumlare (alltid för frotté ) i tvättstugor.
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.
Jag bor i ett hyreshus och vi har fått en ny tvättstuga med nya maskiner , torktumlare och torkskåp.
Det är så bra och praktiskt tycker jag.
Lakan , handdukar , mattor , finare skjortor och blusar hänger jag i torkskåpet , det andra som strumpor, t-shirts och linnen torktumlar jag.
HH 🙂