Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettertips-och-informationredskap-och-verktyg
Läst 148 ggr
Syntium
0

Återanvändningsbara isbitar?

Någon som har såna som är bra? Har kollat lite, Jula har men folk skriver att de blir inte så kalla/håller kyla lika länge som riktig is.

"I'm too old for this shit."

johan
3

Vad är syftet?

Kan bara se en enda poäng att dom inte späder ut drycken man försöker kyla. Men vad är poängen i övrigt?

Skulle väl iofs kunna finnas material som fryser snabbare än vatten eller håller kyla längre än fryst vatten.

Men det låter lite som att förpacka vatten.

Mvh // Johan

Syntium
1

#1 Ja poängen är väl att drycken blir kall utan att späda ut den. Finns det andra användningsområden? (Menar inte att låta spydig, jag kanske missar nåt)

DesK
4

Inte svar på frågan, men väl ett tips. Jag fryser ned vinslattar och juice i istärningslådor. Dom blir jättebra isbitar, som då inte späder ut drycken 😊

/Désirée

Caeli
0

Var på Jula häromdagen och såg dessa "isbitar". Förstod inte vad de skulle vara bra för?

Isbitar som går att återanvända. Tänker man inte lite fel då? 🙄

Känns som ännu en onödig pryl.

Syntium
2

#4 Kanske onödigt och i-landsproblem att det du dricker blir blaskigt. Om de inte blir kalla så är det väl än mer onödigt, det var därför jag frågade om det fanns några som var bra.

Syntium
1

#3 Ja har tänkt att man kan ju ha frysta bär men känns mer festligt. Vill ha nåt till vardags också 😊

johan
3

#2: Ha. Jag var också rädd att låta spydig. Tolkade inte dig så och menade inte det själv heller.

Skulle kunna finnas syfte att man kan skapa isbitar snabbare eller att dom smälter långsammare. I kylklampar är det inte vatten, utan någon vätska som jag tror ska hålla kylen längre.

Mvh // Johan

Syntium
1

#7 All good 😊
Nu när du säger det så har jag sett små minikylklampar, det kanske kan vara nåt då?

Draken
1

Jag använder julas iskuber. De är bra, de håller kylan längre och de spär inte ut drycken 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Sindri
0

Jag har haft såna iskuber förut, inget fel alls om man inte vill tillsätta vatten till dryck.

Niklas
1

Det finns fyrkantiga granitbitar för sånt. Man fryser och lägger dem i drycken. Borde gå bra att plocka utomhus och köra i diskmaskin före användning. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Syntium
1

#11 Har sett såna, de brukade väl marknadsföras till whiskeydrickare, "on the rocks". Var såna jag tänkte på när jag började fundera på detta men läste att de eventuellt inte blev så kalla eller höll kylan bra.

För övrigt, de nämnda minikylklamparna var för stora för mitt glas. Undrar vad de ska vara till.. 🙄

Niklas
0

#12: Kanske att lägga under glaset?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maria
1

#12 Ja och så späder de inte ut whiskeyn heller😉

/Maria