Stylade bostäder till salu?
När jag letar hus, så vill jag se hur huset ser ut. Jag är inte det minsta intresserad av blombuketter, limpor på skärbrädor, handdukar, bild på mäklaren som säljer huset eller annat ovidkommande som inte ingår i köpet. För mig blir den första tanken, vad vill säljaren / mäklaren dölja? Jag tycker att detta har gått på tok för långt! Bilderna som visas är så tillrättalagda att man till stor del inte känner igen huset, när man besöker det. Hur tänker ni?
/Désirée
Ja, man vet inte om man skall skratta eller gråta. Mäklaren har verka ha blandat ihop sitt uppdrag med inredningsjournalisten.
Jag pratade om det med en mäklare när en son skulle sälja sin lägenhet och hon påstod bestämt att det säljer. Folk vill se hur stämningsfullt och mysigt man kan ha det. Antagligen har "folk" väldigt dålig föreställningsförmåga.
Jag vill gärna få en uppfattning om rymd i bostäder, kunna jämföra och gissa vad som kommer att platsa här eller där. Hur långt kan det vara mellan spisen och skafferiet t ex. Istället får jag en vas med en orkidé i och i bakgrunden kan jag suddigt ana en skåpvägg. Och jag tycker alltid att det är bättre att bli positivt överraskad än negativt - men jag är väl en sån konstig avvikare……😒
Håller med er! Men kolla på inredningsprogrammen och mäklarprogrammen det är de vrålstylade husen och lägenheterna som säljs dyrt.
När jag köpte huset som jag bor i nu, så var det helt tomt. Det tyckte jag var superbra, för det var lätt att se hur det såg ut och hur jag kunde möblera det. Då var det ett hus med 2 sovrum, 2 större sällskapsrum, kök, badrum, wc, pytteliten tvättstuga, garage och carport. Nu är här 4 sovrum och så gott som hela huset ommålat. Snart kommer jag att kunna göra en vettig tvättstuga också 😊
#1 Jag är helt klart också en konstig avvikare i så fall 😉 När det t o m står i annonsen, smakfullt inrett hus, ja då ingår väl möblerna i köpet, tänker jag….
/Désirée

Helt galat.Vissa hyr in andra möbler.
En av mina vänner skulle sälja sitt hus ochnär jag såg bilderna kände jag knappyt igen huset.
Stolt ägare till tre La permer
Vi hade en hel del av sonens bohag hos oss…. 😊
Men han fick faktiskt väldigt bra betalt. .
- Redigerat 2021-05-29 09:57 av Sindri
Jag håller med om att man ibland stylar lägenheterna för mycket. Men lagom är ju bäst, så klart. Vi tittade på ett hus tidigare, där dom verkligen inte stylat alls. Det var inte ens städat. Det låg t.o.m. brödsmulor på bänken och skräp på golvet. När vi kom hade ägaren precis börjat klippa gräset som var väldigt långt. Vi lämnade huset direkt.
Jag gillar inte stylade bostäder det ska vara mer personligt det ska kännas som ett hem inte som nån installation. När jag köpte sommarstuga så tyckte ju inte jag att möblerna var så fina mest bara gammalt skräpoch en massa plastblommor men vi såg möjligheterna och hur det skulle bli ifall vi fixade ytorna och köpte möbler som passar oss. Det värsta jag vet är alla de här kritvita lägenheterna som mest ger mig sjukhuskänsla .
Man kan tycka vad man vill men det är tyvärr så att stylade bostäder säljs för betydligt mer än ostylade. Så jag kommer definitivt att styla min bostad när det blir aktuellt. Det beror väl mest på att många människor inte kan föreställa sig hur det kan se ut om de inte ser det med egna ögon.
Jag tror också att stylingen hjälper. Vi var runt och tittade på väldigt många lägenheter för ett tag sedan. Tyvärr så hade jag svårt att bortse från det som fanns i dem. Vi såg bl a en fin? lägenhet som var knökfull med möbler och prylar. Hur mycket jag än försökte bortse från möbleringen så lyckades jag inte. Intrycket blev att den var liten, mörk och trång. Vi valde förstås bort den.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Nej, håller med #0
Alla är ju så himla olika så det går ju inte att göra alla nöjda. Jag har märkt att för min del så hjälper styling. Styling betyder INTE att säljaren har något att dölja, utan det kan ju hända oberoende om stället är stylad eller inte, så man får inte vara så naiv och trångsynt.

Här i byn är det helt galet just nu.Husen säljs utan visning för en dryg miljon över utrops pris.Många hus kommer bara ut som komande och säljs direkt.
Stolt ägare till tre La permer

#12 här är det samma. en miljon över utgångspris hör till standardarden. allt med ugångspris under 4 miljoner är det huggsexa om. 6 miljoner verkar vara det nya "normala" när det gäller vad man betalar för ett standradhus här omkring. Nu är det heller inga hos som kommer ut på marknaden vilket trissar ännu mer. det är hus där ägarna separerar eller dödsbon som kommer ut på marknaden.