Mitt nya hus
Hallå där!
Nu har jag bott i vårt nybyggda hus i 3 månader och har äntligen lyckats ladda in lite foton. Tyck gärna till om vår stil eller våra tapetval, för jag vet att de skiljer sig en hel del mot vad folk här normalt gillar. :-)Inget pluttiplutt här inte, hehehe…
Fakta innan vi kör igång: en enplansvilla på 150 kvadrat, 3 sovrum, ett vardagsrum med ryggåstak, ett allrum, ett badrum med jacuzzi, en toa med dusch, ett kök, kall + tvättstuga ink groventré.
Vi börjar med mitt finrum, med stora panoramafönster med utsikt över "bullerby-trakt", fält och talldunge.

kul med annorlunda tänk det gillar jag! skitsnygga ringar på väggen! jag gillar mycket färg själv och har mycket rött och bland annat ett svart rum som jag sitter i just nu =favvis
är det ett riktigt akvarium? hur funkar det isåfall? var har du köpt det, var kostar det osv. det var häftigt =I LIKE
lycka till med nya huset

Synd att det är så svårt att fota badrum, allt får lixom inte plats, men här kommer några badrumsfoton.
Har 30x60cm plattor på väggar och golv. Blev mycket sobert. Här är stora badrummet, spana in de utanpåliggande takspottarna. Riktigt nöjd med dessa, som även är dimrade. Bubbelbadet var en väl värd investering som används varannan dag. Perfekt sätt att få en halvtimmes mys med sambon och snacka om viktiga saker.

#10> Akvariet kommer från Duka tror jag det var… vi trodde först det var en vägglampa, men blev glatt förvånade när vi hemma upptäckte att det tom ingick pump och prylar.
Har 3 firrar i det, en kampfisk och 2 slammisar. Lagom många då det inte är alltför stort. Ryms kanske 3 växter och 10-15 liter. Vi använde inte pumpen utan slänger i en syretablett en gång i veckan istället + byter hälften av vattnet en gång/vecka. Funkar finemang.

Gud var snyggt allt var.. underbara färger..
schysst.. fräscht.. Lite mkt mönstrade tapeter o färg för min smak, många fondväggar blev det.. Men fint överlag!

hehe, jo det är många fondväggar, men de vanliga väggarna är inte roliga att fota, varför man inte riktigt får helheten här. :) Resten är i princip vitmålat.
såå när kan jag flytta in? väldigt avis tjej här

Väldans snyggt måste jag säga 
Ser mig sedan om på vårt skyffe o gråter en skvätt.
Jaja… vad är väl en bal på slottet.
Så länge det ryms kärlek i huset så får jag väl vara nöjd
Jättekul att få se dina tapeter! Klart annorlunda. Får vi se när det är möblerat också? :-)
Akvariet var grymt läckert!
Tom

Allt är helt fantastiskt!
Särskillt akvariet,fläkten och badrummet,eller egentligen allt älskade jag (förutom den extrema tapeten,men så gillar jag ju inte rött heller..)
Ser fram emot bilder när det är färdig-möblerat!
Bra jobbat!

Kul att ni gillade mitt hus.
det tråkiga med färdigmöbleratbilderna är att de kommer ta ett tag. Smårummen är belammrade med flyttkartonger, trots att vi bott där i 3 månader typ. Garaget är inte klart så massa skrot och verktyg ligger överallt. + att vi flyttat från en LITEN lägenhet så så mycket möbler har vi inte än. Men finrum + kök är möblerat och klart med möbler jag gillar. Resten är i princip tillfälliga möbler.
Min största hobby just nu är att inreda med coola lampor. jag är värsta lampgalningen och skulle kunna lägga många tusenlappar på lampor (om min sambo tillät). Älskar gamla lampor. I sovrummet har vi en ärvd lampa från jugendtiden tippar jag, en gigantisk glas-"plafond"… i hall har jag en funkislampa som jag hittat i ett magasin på landet… resten är köpta lampor som jag dreglat länge efter… :) Bilder på dessa kommer kanske en vacker dag. Är nog coola-prylargalning i allmänhet. *ler generat* Mitt hem är min borg!!!
Det var väldigt mycket mönster, antar att det blir ett annat intryck när grejerna kommer på plats? Själv gillar jag enfärgat mest men det var snyggt…mycket speciellt. :)

LÄCKERT!! Allt var kanonfint!! 

hehe, kul att du hittade min gamla tråd och gillade den!
Nästa helg ska vi måla huset. Det blir grafitgrå slamfärg på panelen, med ännu mörkare grå runt fönstren, och en gnutta röd färg (samma som på ytterdörrarna) på vissa delar vid fönstrrena… kommer nog bli fint!
Vad fint hem ni har, och annorlunda!!
Kakelplattorna på golvet i badrummet, heter de "Corten" eller något dylikt, från Lhådös??? Jag är inne på de i stl 30x60 men på en smal vägg i en hall- det är ett "gångstråk" så vi ska ha en plattTV på den väggen för en tjockTV får inte plats. Skulle vara fint med den metalliska glansen bakom tror jag, men har bara sett mosaiken i verkligheten. Är de stora likadana i textur/yta och färg osv?

#32> Oj, bra fråga. Har ingen aning om vad kaklet kostade. Vet att det finns lite olika varanter från olika företag, men vi tyckte våra var snyggast av dessa…hehehe… Vi köpte våra på Plattmetropolen, eller vad de nu heter, som ligger i Upplands-Väsby, fick ett helt ok pris (som jag inte heller minns).
De stora är mer "flammiga" än mosaiken som är mer regelbunden. men det är just det som är det snygga med de stora, att de nästan ser ut som ett industrigolv, i den metalliska ytan. skitsnygga tycker jag.

#32> Oj, bra fråga. Har ingen aning om vad kaklet kostade. Vet att det finns lite olika varanter från olika företag, men vi tyckte våra var snyggast av dessa…hehehe… Vi köpte våra på Plattmetropolen, eller vad de nu heter, som ligger i Upplands-Väsby, fick ett helt ok pris (som jag inte heller minns).
De stora är mer "flammiga" än mosaiken som är mer regelbunden. men det är just det som är det snygga med de stora, att de nästan ser ut som ett industrigolv, i den metalliska ytan. skitsnygga tycker jag.

Här är några nya foton på huset som möblerat. Först ut är utifrån. Vi har precis fått tomten avhyvlad med grävskopa, så vi ska kunna så gräs i vår.
I helgen målade vi huset, dock är fotot här omålat. Det är grått med mörkgråa och röda detaljer… snart iaf. inte helt klart än. ska målas en gång till nästa helg. *fjuh* Träningsvärk som få…

Kökskaklet blev utbytt efter mycket strul med plattsättaren som monterade upp mosaiken snett förr. 2a gången glömde han sätta på huvudströmmen så nästan 30 kg förstklassigt kalvkött höll på att tina i frysen. Dessutom satte han upp en sprucken platta och skrev snäsiga post-its till oss att vi skulle pilla bort plattan själva om vi ville veta om den var sprucken eller ej. (???) Dessutom ville han inte montera tillbaka spots och eluttag och skrev även en snäsig lapp om detta till oss, trots att vi har totalentreprenad, och hans företag ska fixa ALLT sådant. *suck* Sen vägrade han svara när vi ringde. Vad säger man? En annan plattsättare + elektriker fick tillkallas, eftersom vi vägrade släppa in klåparen igen, och killen i fråga fick nog höra från sin chef därefter.
Dock mycket nöjd med den nya plattan som är likadant glaskakel som i #7, fast 10x10cm. Mycket snyggare så här i efterhand…
#40, Jag gillar verkligen ert kök! Stramt, rent, en underbar svart granit(?)skiva och ett kakel i kontrastfärg. Snyggt!
Tom
Köket är häftigt, spacigt.
Fina kontraster.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tackar, kul! Jag gillar åxå köket för att det är så "enkelt" men ändå extremt… hehehe… Jo, det är en svart granitskiva. Jäklar vad praktisk den är. Man behöver aldrig använda underlägg under den när man ställer plåtar och varma kastruller…
Jätte fint hus!!! Alla färger som sätter piff på rummen o tycker absolut kaklet som ni satte upp sist var mkt snyggare…Lycka till i ert nya hem!
Gillar vardagsrumstapeten! Inte ngt jag skulle sätta upp men spaljékänslan är helhäftig! :)
Akvariet är helmysigt. Hur tjock måste väggen vara? Ingår ev vattenskada i hemförsäkringen…kolla. Vi hade fått lov att komplettera om vi fått vattenskada i vardagsrummet (parkettgolv) så vi skippade akvarie á la rumsavdelare.
*Älskar* köket! Så snygga luckor/lådor! Är det inte opraktiskt m svart (har redan frågat i en anna tråd men frågar igen om du inte ser den där)?
Gillar tapeten i stora sovrummet. Strukturtapeter är i övrigt coola att måla över när man blivit less på färgen. Hade vita i sovrummet som fick en helt annan feeling när jag målade dem. Krävdes dock 2 varv m grundfärg o 2 varv m den andra färgen för att alla skrymslen o vrår skulle bli täckta. *Puh*!

Tackar tackar!
Akvariet är nog bara på 10 liter, visst det skulle säkert bli vattenskada om det gick sönder. har ärligt talat inte tänkt den tanken, den det borde man kolla upp på försäkringen. De är uppsatt i vanlig gipsvägg med ordentliga gipsankare som ska hålla för detta. Tippar att akvariet med vatten i max väger 15 kg…
Köket är ett Vedumkök, ett rätt basic kök, men med lite såna där trevliga lyxfunktioner som sån som stoppar upp lådorna innan de slår igen osv. har även en skitsmart grej inbygd i sockeln under handfatet där ett insug till centraldammsugaren sitter. Så man sparkar bara till spaken så sätter suget igång, sen sopar man in smulorna som alltid flockas där, in i suger med foten… hehehe…
Själv köksluckorna är mörkgråa, inte svart. Tycker det funkat alldeles utmärkt bra. Visst, enfärgade lyckor, till skillnad från trä, får man ju torka lite oftare eftersom fläckarna syns bättre än på flammigt trä. men det är ingen fara och de är lätta att torka. Stenskivan däremot är ju svart granit. Den är superenkelt att hålla "vardagsren", bara att torka med trasa. men däremot har vi fått någon hinna på den (ev från plattsättarens fog) som vi inte lyckats fått bort. man vågar inte så lätt gå på den med "starkare" produkter. men vi ska jaga rätt på stenskiveexpert och be dem hjälpa oss. Just vad gäller svartheten tycker jag inte det är något problem att hålla rent.
Skitläckert! Älskar kontrasterna.. ja, hela upplägget! Och sen är det alltid kul att se människor som verkligen satsat på hemmet, hoppas ni njuter av det :)

Verkligen tjusigt och personligt genomtänkt. Kul att se. Sträck på dig stolt :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

hehe, kul att höra. Nu har vi målat utsidan, blev skitsnyggt. Lägger upp foton när jag fått in dem på datorn!
Allt var super snyggt förutom den tapeten som var som fyrkanter i storarummet, var inte ritigt min smak. Men annars var det mycket fint och smakfult.

hehe, kul att höra. Annars brukar de flesta säga precis tvärtom, att de flesta gillar denna tapet extra mycklet. Tror säkert 10-15 gäster har gått fram och känt på den, och sen sagt "oj, jag trodde det var ett galler".. hehehe…
Hoppas du inte tog illa vid dig för det var inte meningen.

Självklart inte! :) Alla kommentarer är bara roliga att höra, goda som dåliga. Är glad att smaken är delad.

Jag gillar särskilt den manliga dekorationen precis brevid kaminen i #1…
Jätteläckert hem! Härligt att du/ni verkligen vågat välja det som passar er!

#54> *flabb* Jo den dekorationen är det bästa i huset. Rätt billig i drift dessutom och duktig på att använda kaminen!
Dock var denna dekoration det som höll nere med mina vilda idéer, han är mer traditionell än mig och fick övertalas rätt mycket för att gå med på många av mina idéer. Men i grund och botten gillar vi båda funktion, effektivitet, enkelt men coolt. Dock inte riktigt lika coolt som jag alltid ville ha det…hahaha. men kanske var det bra åxå, annars hade det blivit för coolt!
Knepigt med killar som inte ser helheten och slutresultatet om man tex håller upp en tapet i affären. De verkar ha svårt att se hur bra det kommer bli. Efter kompromissande och När tapeten väl är uppe så inser de dock att man kanske fegat ändå. *generaliserar lite taskigt mot er killar*

Många vill gärna ha lite vågat men det stannar ofta i tankarna….tycker det var läckert… akvariet gav en fin känsla…

Riktigt riktigt nice…
Mycket färg…

Kanon hus riktigt spacigt. MEN lite för mycket space för min stressade skalle att bo i……
Jag vart faktiskt mest impad av tapet valet som gjorde det snurrigt…
Lite annorlunda och coolt tummen yppp

Vilket super snyggt hus!

Tackar! Numer är man så hemmablind att man inte tänker på det längre och blir förvånad när besökande reagerar på vårt hus…hehehe. Man glömmer bort att det är lite annorlunda, Själv tycker jag numer att det är väldigt "svensson"… hehehe.

Jätte fint verkligen:)

#8 Vi har en lika dan:)

60 # som de som säger de är trötta på frugan sin ….Provkör en ny bil i 3 månader sen är den bilen med "gammmal" . Brukar jag svara dem med ett leende på läpparna…Så tröttnar de på det nya bixet med.
Cool stil! Älskar köket, speciellt fläkten, kan jag ta med den i sängen typ. Så snygg!!
Blommiga tapeten - WOW! Jag hade den fast i svart/brunt innan!
Gillar er stil, ni har ett annurlunda och hemtrevligt hus, sträck på dig/Er! SNYGGT JOBBAT!

#64> oj då vilka komplimanger… tack för det. :)
Kolla in mitt nya sidobord som jag tror kommer passa perfa in i finrummets ena hörn… Har beställt det och väntar på lev.
http://www.pid.se/images/products/hires/1445_5708.jpg
Grymt coolt!
*Snuskigt läckert*! Vill genast ha! Plexi?

#66> Acrylplast tror jag… :) Fanns även i olika färgade plaster, vitt, "guld" och genomskinligt. Detta är grått.
Varifrån? Kostar? Inte för att jag har en sekin över men kanske ngn häst springer rätt ngn ggn i mitt liv…om jag har en rackarn´s tur vill säga… 

Ja du har ju länken där, om du plockar bort bildnamnet så hamnar du säkert rätt… Alltså på www.pid.se
Finns i flera storlekar, jag har köpt det lilla.
Tack Alba! Tänkte inte på det…får skylla på att jag vaknade m halsont, yrsel o error skrivet över hela hjärnan inatt! Inte förkyld *nuuuu*! Har inte tid!!!
Den här fåtöljen då!
http://www.pid.se/se/sittmoebler/faatoeljer/placentero_509.html
Inte för att jag är säker på att min rygg skulle fixa den…möjligen att sova i…o priset är sisådär 10 ggr mer än vad jag klarar av men drömma går ju alltid! 
Odenna:
http://www.pid.se/se/sittmoebler/loungemoebler/voido_gungstol_1460.html
Tack för länken…här kan man sitta o titta o drömma lääänge!

Jäkligt balla! Fotöljen för 30 papp var ju brymt snygg. hade den kostat 5-10 000 hade jag kanske kunnat tänka mig att spara ett tag för att köpa den. *ser i kors* Snudd på att jag börjar dreggla för såna prylar.
Spana in www.returdesign.se
Förvånandsvärt coola och rätt billiga prylar.
Jo, där har jag varit o kikat förr. Kul! Vill ha en sådan kista den dagen jag ligger där…ska ändå brännas så…
Det skulle vara kul att ha så mkt kosing att man kunde köpa det man gillar utan att behöva tänka på vad det kostar. Fast i längden kanske det inte skulle bli lika spännande… I dagsläget kan jag inte ens tänka mig att köpa en fåtölj för 5000…3 ungar o för många andra intressen. 

#73> Jepp, håller med. Lite för dumsnål är man. Hade man vart "för rik" att man kunde köpa allt man ville ha så hade man nog inte värdesatt sakerna. Som det är nu 'är jag jättestolt över mina "investeringar" som jag kallar dem. :)