Spana på Hemnet
Brukar du trots att du inte ska köpa hus surfa på Hemnet?
Stolt ägare till tre La permer
Det händer faktiskt.
Tycker det är kul att se inne i husen och kanske få lite idéer och inspiration.

#1 Ja visst är det kul att se hur vissa hus är uppiffade inför fotandet.
#2: Det är det!
Det jag brukar reagera på är hur avskalat det ofta är. Inga gardiner, knappt blommor och inga mattor.
Jag har prenumerationer på fastigheter i områden som jag vill ha lite koll på utan att egentligen vara ute efter att köpa. De kommer som mejl så jag behöver inte surfa planlöst.

Grannens hus är till salu.
https://bostader.trovit.se/listing/lagundavagen-14.c1As1G51m1rA

Vårt blå hus skymtar till vänster om huset som
är till salu.
#6: I min tycke ganska trist och sterilt.

#7 Jag gillar inte heller deras hus.
Om någon på mitt område säljer kan jag kolla men inte annars. Det är lite mer att hålla koll på värdet.
Jag har en liggande sökning på vattentorn i Sverige som jag får mejl om ibland. Tyvärr kommer det mest skit som råkar ligga i närheten av något vattentorn.
Ja jag kollar när det läggs ut stugor i samma område där jag har stuga + jag kollar ibland in orter där jag skulle kunna tänka mig att flytta till när jag går i pension
Ibland kollar jag hemnet men brukar även kolla fotona i fönstret hos mäklarna när jag går förbi. Det finns så väldigt många fina hus omkring där jag bor så jag brukar då och då se hus som verkligen skulle kunna vara mitt drömhus, och då vill jag köpa det trots att det inte är rätt läge just nu av många anledningar. Men drömma kan man ju.
#13: Jag tror att det är lätt att lista under med hjälp av användarnamnet.

#13 Jag är helt öppen vem jag är så vill du kika förbi på en kopp kaffe så bor jag på Lagundavägen 16. Örsundsbro.
#10: Vill du bo bredvid ett vattentorn?
Kanske i ett vattentorn?
#17: Ja, kanske det var tanken?

#17 Jag har ju lite svårt för höjder så jag står nog över.
#16: Han vill nog bo i det.
#15: Örsundsbro åkte vi förbi åtminstone tre eller fyra gånger förra året. 🙂

#20 Kom förbi på en kaffe nästa gång.
#21: 🙂 Tack! En av gångerna stannade vi vid slottet, en annan fotograferade jag runstenar.

#21 Slottet brukar jag promenera förbi ett par gånger i veckan.Det är fint där nere.Har virit på sommargudtjänst i slottsträdgården för ett par år sen.
Tror att vi köpte glass eller nåt i serveringen bredvid.

Ännu ett hus till på gatan som är till salu.
https://bostad.skandiamaklarna.se/till-salu/default/images/MDMwM3wwMDAwMDI4MjQ2Nnw1OA../bilder?utm_source=hemnet&utm_medium=referral
Jag ser inget utgångspris på det.

#26 Nej det är inte något pris satt ännu.Skulle gissa att det hamnar straxt
under 3 miljoner i utgångspris.

ja, vi surfar hemnet flera gånger i veckan fast vi köpte huset för bara tre år sedan och inte planerar en flytt. mest är det budgivningar vi håller ett öga på. Vi har en stundande omvärdering av huset framför oss och vill hålla lita koll på ungefär vart priserna tar vägen i närområdet.
Just nu känns det nästan desperat på marknaden. att budgivningar sticker iväg är inte det minsta ovanligt. de flesta hus läggas ut för mellan 5-5,5 miljoner och många slutar runt, eller strax över 6 miljoner.
Brukar inte kolla så ofta men det händer. Av en slump fick jag se "vårt" hus som vi sålt tidigare. Ett ungt par köpte av oss. Det såldes nu igen efter bara 2 år. Under dessa 2 år lyckades dom "förstöra" huset. Vi hade jobbat en hel del och fick mycket beröm av mäklaren. Sovrummet, som var målat i blekgult och hade 4 garderober, hade nu målats helt i svart 🤦♀️ och garderoberna hade tagits bort. Vi hade altandäck runt hela huset, där hade dom rivit räcket runt om. Hade mycket planteringar som dom helt rivit bort, precis allt. Det fanns nu inte en enda blomma kvar.
Vad ledsna vi blev av att se denna totala förändring. Dom fick heller inte igen pengarna dom själva betalt. Tror att dom förlorade ca 100.000:-

Grannens hus såldes för drygt 4 mille.Utan visning .
Jag har koll på vårt närområde. Ungefär 10% av bostadsrätterna i vår förening omsätts varje år. Jag tycker bilderna från lägenheterna är intressanta.
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.
#0: Nej inte numera. Jag just sålt mitt o är nöjd där bor nu.
Gunilla
Brukar sitta och kika på hus ibland. Kikar främst på gårdar och drömmer om min egna gård med massa djur. Men brukar även kika lite på ställen som säljs runt omkring där vi har sommarstugan eller runt omkring här hemma och där jag växte upp (min mamma kikar ännu mer på sånt och skickar ibland länkar till mig).
Alltid tyckt det varit roligt att se hur andra bor och själv få målla upp en bild i huvudet hur man själv skulle ha det om man bodde där (och i mitt fall blir det mycket av hur man skulle kunna fixa det så det passar djur ;)) och följer gärna med på husvisningar när släktingar och vänner varit ut för att leta hus.
Följer även Hemnetknarkarna på Instagram, då får man sig ofta ett litet gott skratt!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag tittar ibland på Hemnet för skojs skull och för att se vad priserna ligger på, för att veta om utifall att vi någon gång skulle ha råd att köpa hus eller radhus härikring. Drömma går ju :)
#16: Som Niklas skrev vill jag bo i ett vattentorn. Men de flesta annonser jag får mejl om är bostäder som ligger i närheten av vattentorn och det är jag helt ointresserad av.