Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2266 ggr
Christina
0

Följer budgivning på nätet

Sonen har haft visning av sin pyttelilla lägenhet söndag och måndag och just nu sitter jag och följer budgivningen på nätet. Sitter och biter på naglarna av spänning. Rena Bingolotto. Enligt mäklaren ska budgivningen avslutas senast i morgon fm.

Men visst är hus och lägenhetspriserna lite hisnande just nu? Åtminstone i Stockholm. Blir helt förundrad.

Tom
0

Vänta lite nu!

Att en mäklare kan säga att budgivningen ska vara över en viss tid är inte bra. En budgivning måste fortsätta så länge det finns spekulanter som är beredda att bjuda över. Allt annat vore oseriöst.

Men jag hoppas i alla fall att ni får vad ni vill ha. Lycka till!

Tom

Christina
0

Jag tycker också mäklaren stressar fram. Han har sagt till sonen att i morgon måste de till banken och skriva lånehandlingar för villan som han köpt genom samme mäklare.

Niklas
0

#2: Är det Svensk Fastighetsförmedling?

#1: Precis vad jag tänkte.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Christina
0

Nä det är Skandiamäklarna.

Pia
0

Det låter inte helt seriöst att stressa fram det på det viset, det håller jag med om…:/ 

Läge att kolla upp vad som gäller med Fastighetsmäklarförbundet eller Fastighetsmäklarnämnden kanske…

Christina
0

Tack Pia - bra länkar att titta på.

Christina
0

Priset kom upp i exakt 30% över annonspriset. Vilket det ska. Varför man inte kan skriva det 'rätta' priset med en gång då, övergår mitt förstånd.

Tom
0

Det är era pengar så det är så klart ni som bestämmer…

Tom

Calibra
0

håller själv på och letar hus.. det har hänt flera gånger att när man kommer på visning, så börjar mäklaren med att berätta att budgivningen är igång, priset kan redan då ha ökat med upp till 100000.. då blir man ju negativ redan innan man har sett huset ju! när det handlar om sånna enorma summor, så vill man ju åtminstone fundera i ett par dagar.. sen har vi otroligt nog träffat på bra mäklare också, men de är mer sällsynta :)

Oskar
0

Nog ett stockholmsfenomen detta med stressade budgivningar. I norrland höll vi på och buda i flera månader på ett hus. Och för min kompis som bor i Falun tog det fyra år att sälja huset… Här i Stockholm köper ju folk hus utan att ha varit på visningen ens.

Oskar

Calibra
0

själv har jag just påbörjat min allra första budgivning :)

nyfiken på hur det kommer att gå…

Christina
0

Lycka till - hoppas du får vad du vill ha!