nytt hus
det verkar som om min sambo ska köpa ett hus till. hans bror får inte ta lån och han vill flytta från malmö, förståligt förvisso. vi har hittat ett hus här uppe, fem minuter från oss.
vi har bara kikat utvändigt, där är det en massa skräp på tomten. invändigt är där blommiga tapeter, men det ser ok ut…
ska bli spännande att få komma in och kika…
68 kvm +22 biyta. 2100 kvm tomt. detta till priset av 275,000. inte fy skam…

Verkar
har han inte pratat med dig
Det låter spännande och 275' är inte mycket för en bostad.
Har du någon bild?
Tom

pratat med mig? min sambo om huset? det är inga problem för mig. jag tycker bara det blir skoj… :D
bild komemr sen tom!

här är en länk
Lisette, huset ser ut att ha stor potential. Men det ser också ut att behöva lite renovering. I alla fall invändigt… ;-)
Tom

det behövs faktiskt bara lite tapetsering… :D köket är betydligt bättre än mitt eget kök :D
vi ska hämta nycklar i eftermiddag o gå in o kika hur det ser ut… :D

var o kikade där inne igår. det luktade innestängt när vi kom dit. men ingen mögellukt. det är mest omtapetsering/målning och golvläggning som behövs göras invändigt… hade jag inte bott där jag bor nu så hade jag velat bo i detta hus själv. tyckte det var supermysigt…

Ser jättefint ut. Som sagt huset har ju en massa förutsättningar ju. Visst lite jobb verkar det vara. Men då blir det också som man själv vill ha det inne ju;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lisette - tycker det ser jättegulligt ut. Och för en Stockholmare är priset synnerligen aptitligt.

Oj så gulligt det ser ut!

imorgon ska sambon prata med banken.. sen får vi se!
Håller tummarna att det går bra för er. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hur gick det? Har ni fått höra något än?
Audiatur et altera pars

jodå. lån har han fått, men han känner sig lite osäker på sin bror bara. det är ju inte så skoj att stå där med ett hus om de skulle få för sig att flytta.
men givetvis ska det skrivas ett avtal med minst 3 månaders uppsägning (min granne har 6 månader till sin uthyrning).
när jag pratade med svägerskan igår så sa hon att hennes pojkvän (sambons lillebror då) ville jättemycket. men han ska köra tur och retur till mamlö varje dag. det är en resa på 8 mil enkel väg.
sen fick vi inte tag på mäklaren igår. sambon vill ha ner priset ytterligare.

okej, skriv och skvallra för oss. hihi
Audiatur et altera pars

han har lagt bud på 210, men han har inte hört ngt mer…
Bättre och lägga ett bud än att inte ha gjort det. =)

mäklaren hade pratat med ägarens son idag, sonen trodde att ägaren skulle ta vårt bud. får se vad som händer… :D
har dock fått höra att det är fukt i huset, men de får ju givetvis kollas upp.

ägararen godtog 210'. papper kan skrivas närsomhelst o tilltärde den 1/6.. :D
Vad kul att ni fick det till ett lite lägre pris. =) Inte helt fel.

väldigt bra… hur gick det med huset (?) ni kollade på då?
Kul, grattis!
Tom
Kul, grattis!
Tom

Vad roligt. GRATTIS !!!
Audiatur et altera pars

just nu sitter min gubbe o skriver papper hos mäklaren. tror det skulle bli inflyttning den 1/6. :p

Lite sent, men gratulerar! :)
Hur har det gått?? har dem flyttat in än??? Eller ska det renoveras först???

de kommer att flytta in den 1/6 o samtidigt börja renovera… tror de ska börja med ett sovrum därnere o sedan fortsätta med vardagsrum/kök… det ska ju bara precis målas eller tapetseras o sen in med nytt golv.

idag har de tagit över huset…. jag fick efter en jobbig dag lite utbrott på väggarna… så här såg det ut när jag var halvklar…
nu är hela väggen vit… :D

Nä men, va e de jag ser! Hoppas inte ni ska försöka få upp tapeter efter vad som står till höger i sista bilden
Verkar vara ett väldigt gulligt hus förövrigt!

*garv* dom hamnar på sniskan, men eftersom de dricker öl så ofta så ser dom ju inte det… *flinar*
Haha :P Fast det verkar jäkligt kul, nåt sånt kommer nog jag också ge mig på när jag ska flytta hemifrån… Tror inte riktigt jag fixar att bo i lägenhet, men det visar sig ganska snart.

haha, ja öl och tapetsering kan bli skojiga resultat.
Audiatur et altera pars