Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1945 ggr
Grodan
2019-02-01 15:12

Vägglampetips önskas

Önskar tips på en billig inomhus vägglampa som lyser upp bra. Ej IKEA!

Jag har så mörkt i hallen och har ingen bra taklampa, behöver lysa upp lite mer…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sindri
2019-02-01 16:00
#1

Om det är allmänljus du behöver så rekommenderar jag en bättre taklampa. En vägglampa har ju begränsad räckvidd och lyser bara upp ett litet område.
Jag gillar plafonder med dimmer. Man kan göra lite mysigt  ljus och dimma upp när man t ex dammsuger eller letar efter den förbaskade vanten. 😉

Fattar inte varför du inte gillar IKEAs lampor, vi har flera både tak-, bords- och vägglampor och det har aldrig varit problem med dem.

JRSN
2019-02-13 19:31
#2

Om man vill ha riktigt bra flödesljus för kortare stunder så kan man skaffa en s.k. 'dagljuslampa'. Om den är tänd längre än ca. 30 min så kan det bli lite jobbigt för ögonen dock. Det är i regel en ledlampa (med stor eller liten sockel). Svår att hitta i vanliga el-affärer men 'Ljushuset' eller mer välsorterade affärer brukar ha den. Perfekt under vinterhalvåret då man verkligen behöver mer ljus.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Grodan
2019-02-14 09:05
#3

#1 Sorry det GÅR inte med taklampa! jag efterlyster tips på vägglampa. jag bojkottar ikea sedan många många år och föredrar att stödja företag som värnar om miljö o natur osv (kommer inte gå in på det mer noga)

#2 kul tips, men så himla ljust vill jag inte ha det… lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sammet1
2019-02-17 17:28
#4

Bauhaus har stort utbud på lampor, och flera olika prisklasser. Denna kanske?

**Surface of Velvet
**Core of Steel

[Forest]
2019-02-25 09:40
#5

Vi köpte en platt slinga som vi satte bakom våran variant på skohylla en kallax 16 box :) Lyser lagom mycket. Obs jag satte mattejp då denna självhäftande är ofta för svag.

Maria
2019-03-26 19:15
#6

0 Du kan leta på loppis också. Lampor brukar det finnas gott om🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Forest]
2019-03-27 19:20
#7

6 bra tips återvinning av saker är bra 👍

Caeli
2019-03-31 12:21
#8

Clas Ohlson har också bra vägglampor!

Maria
2019-03-31 12:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Dessa tiffanyvarianter hittade jag på loppis. Kanske inte faller alla i smaken men jag gillar dem,

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Grodan
2020-03-12 11:24
#10

#9 Superfin.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

blåbärspajen
2020-03-27 20:36
#11

Hej här kommer ett tips, köp en vägghållare för ljuslyktor eller sätt en gardinstångs hållare på väggen. Häng upp en ljuslykta och det blir ett väldigt mjukt och behagligt ljus.

Upp till toppen
Annons: