Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 1945 ggr
[smalldreams]
1

Posten - paket till USA

Om jag skickar ett paket till USA med posten måste jag ange min avsändarens namn/adress, eller räcker det enbart med mottagarens? vet ni?

Vixxen
3

Det är klokt att ange sin egen adress om paketet inte går att leverera av någon orsak!

Anonym783
0

Håller med #1 att det kan vara bra, men om det är en främling eller så kanske du kan skriva ett postkontor nära dig istället, om du inte vill säga din exakta adress? Fast jag är inte riktigt säker på om man faktiskt kan göra det.. 🤔

Hakuna Matata.

Niklas
0

Lägger du det i en brevlåda kan ingen kolla om du har skrivit din avsändaradress.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Anonym783
0

#3 hur menar du?

Hakuna Matata.

[smalldreams]
0

#3 Är du säker att det går att skicka till USA då också?:)

Vixxen
0

#5 Jo, det borde ju fungera om man redan betalt portot!  http://skicka2.posten.se/Sidor/Start.aspx

Niklas
0

#4: Brev som skickas via en gul eller blå brevlåda är det ingen som kontrollerar att det finns en avsändaradress på. #5: Ja.

[smalldreams]
0

#7 hur många frimärken krävs tror du? eller vet du vart man kan hitta info?

[smalldreams]
0

#7 tänker skicka ett brev som max väger 500 gram.

Vixxen
1

Kolla länken i #6 där kan man betala och skriva ut fraktlapp på en gång!

Niklas
0

#8: Det står ofta på frimärkshäftena hur många frimärken som behövs.

[smalldreams]
0

by the way OM man anger sin adress på baksidan vad har det för mening är det för att dem ska kunna skicka tillbaks rätt om den skulle hamna på villovägar?

Vixxen
0

#12 Precis! Eller om den du skickar till har flyttat t.ex.

Caeli
0

Det behövs en tulldeklaration (grön lapp) om man ska skicka varor/paket utanför EU, är det inte så? Där ska man skriva innehåll, värde, vikt och även intyga att avsändaradress finns angiven.

Sedan är det ju som många här skriver alltid bra med avsändare i fall paketet inte hittar fram. Då kan det förhoppningsvis komma i retur.

Aleya
0

#14 det kan absolut behövas. Men skickar man ett vanligt brev så behöver man inte göra det. Har jag då aldrig gjort

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen