Kom ihåg vid flytt?
Nu börjar det snart närma sig, flytten går av stapeln om ca en månad och det ska bli så himla skönt! Jag har (så gott jag kunnat) fixat och trixat med det mesta, men jag vill gärna höra era åsikter om jag har missat nåt eller glömt bort att göra nåt.
Jag har adressändrat, varit i kontakt med försäkringsbolag och elbolaget, begärt flytt av telefon och bredband samt tv-abbonnemanget hos comhem.
Är det något mer jag behöver tänka på?
Och sen en liiiiten fråga till
Vart kan jag köpa stadiga, bra och kanske även billiga flyttkartonger?
Just det! Har även begärt eftersändning av posten och ändrat adressen till Svenska Kennelklubbens ägarregister (för katterna).
Sen är det väl bara att ta och ändra adressen på post som kommer eftersänd? Det ska väl funka?
Vi har köpt hel OK flytt kartonger på ÖB. Finns även på OBS/COOP där jag bor.
kom ihåg att adressändra hos tomten annars får ni inga julklappar ju……..
tror att jag såg billiga flyttkartonger hos dollarstore
#2 Jasså, då kanske jag ska kolla på ÖB i stan! Tack för tipset!
#3 Det är inget företag/affär jag känner till tyvärr, finns det på nätet?
det är en sån där billighetsaffär som sprider sig över landet men då har ni tur och har klarat er än så länge
#5 Ok, någon sådan finns inte här på Gotland, ännu iallafall! 

Vi köpte våra flyttkartonger på IKEA… de funkade jättebra. Fast jag vet inte om IKEA finns på gotland ens =) Vart ska ni flytta?
#7 Vi har inget Ikea här på Gotland, det närmaste är väl i Kalmar tror jag. Vi flyttar bara en liten bit, kommer bo kvar i samma område som vi redan bor. Vi trivs jättebra här!
Såg faktiskt att de hade flyttkartonger på ÖB, de kostade 17 kr/st. Helt ok!

#7 ikea på Gotland skadar inte. Vi flyttar på lördag. Vi har flyttkartonger från ngt ställe. Jätte bra. Men mest banankartonger. Kan tipsa om Ica Maxi
#9 Tack! Jag ska åka dit och fråga!

bananlådor är väl bäst, gratis, och blir inte så tunga som flyttlådor kan bli