Bakmaskin
Jag funderar på om en sån där bakmaskin som var så poppis för massa år sedan vore något för mig. Är det någon som har några erfarenheter av bakmaskiner? Vilka är bra? Vad ska man tänka på? Vad kostar dom?
Mvh // Johan
Jag har provat att baka och äta från bakmaskin ett par gånger. Jag tror att det var en Bosch eller Braun.
En kompis vars föräldrar använder bakmaskin säger att de går åt relativt fort. De har haft ganska många, vilket kan vara värt att räkna in i kalkylen.
Kolla om delarna går att köra i diskmaskin innan du köper.
OBH Nordica har tydligen en:
Vänliga hälsningar
Niklas
Vet du vad "relativt fort" innebär? Är det månader eller år?
Mvh // Johan
De har haft maskiner i mer än tio år och det lät som om de har haft åtminstone fem stycken.
Det verkar som om de har sjunkit rejält i pris. I början kostade de flera tusen kronor.
Vänliga hälsningar
Niklas

det är schysst med bakmaskin.
minns att min mamma vann en sådan när jag var yngre o bodde hemma. det var helt nytt då och folk skakade på huvudet, vad ska man med en sådan till?
superlyxigt att vakna upp till doften av nybakt bröd varje dag! laddas på några min kvällen innan, det dryga är kanske att göra rent den .. men det var inget jag funderade över när jag bodde hemma.
hade jag haft mer plats i köket hade jag nog också haft en sådan. den niklas länkar till var ju väldigt billig i jämförelse med den som mamma vann =)
Är det inte bara en teflonform som man tar loss och diskar?
Vet ni om den låter mycket när den håller på? Vi har sovrummet vägg i vägg med köket och har oftast dörren öppen. Det vore ju irri om man skulle bli väckt alldeles förtidigt på morgonen… :|
Mvh // Johan
Jag minns inte om den lät, men jag bakade inte på natten.
Det är inte alla teflonformar som de tycker att man ska köra i diskmaskin. Fast det kanske inte betyder att de inte klarar det.
Vänliga hälsningar
Niklas
Vi har också haft en bakmaskin och den funkade bra, inte särskilt mycket ljud heller utan endast lite i början när den bearbetar degen.
Av någon anledning slutade jag använda den, men nu ska jag ta fram den igen när tanken väcktes.