Inredningsarkitekt
Någon som hört något om den här skolan?
http://www.arkitektskolen.com/main/index.php?id=1
Blev lite sugen faktiskt.
Jag får dåliga vibbar när jag läser på hemsidan.
Tänk på att arkitekt inte är en skyddad titel utan alla som vill kan kalla sig arkitekt. Det gör att en skola kan utbilda "arkitekter" precis hur de vill.
Att man skulle bli en fullfjädrad arkitekt på tio lektioner ser jag som mycket oseriöst.
När man tittar på deras "referenser" ser man att flera av "referenserna" är anställda på skolan. Även det mycket oseriöst.
De kräver heller inte några arbetsprover eller betyg av dem som vill gå. Det enda kravet är att man har gått deras första utbildning. Mycket underligt men uppenbart bara ett sätt att tjäna mer pengar.
Men jag har inte kollat upp skolan närmare så jag kan ha fel. Gör fler efterforskningar och leta reda på riktiga referenser om du är seriöst intresserad av att gå där.
Tom

jag tror de har fel benämning på utbildningen.
kanske inredare?
men absolut inte arkitekt, man får nog slita lite sådär 4-5 år, för att komma dit

Inredningsarkitekt och arkitekt är ju två skilda saker, arkitekter får gå på universitet många år innan de är fullfjädrade. Inredningsarkitekter har många möjligheter till utbildning, men vad jag vet så just den skolan får du inga poäng för. Det är som en hobbykurs.Är du intresserad och vill du pyssla i din fritid för lite pengar, då är det OK, men själva betyget höjer nog inte din kopetens.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo