Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1910 ggr
Faxlin
0

Gör egna lampor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att återanvända saker och göra helt nya med dem är skojigt. Vad sägs om att njuta av ett glas vin och sedan göra om vinflaskan till en lampa. Inte så dumt va? Kan lova att min hästgalning till dotter uppskattade den, bra mycket mer än vad jag uppskattade smaken på vinet kan jag lova. hihi
Men vad gör man inte för sina barn. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Christina
0

Vad är det för vinflaska? Har aldrig sett? Har du köpt den här i Sverige?

Faxlin
0

Japp, det har jag gjort. Inne på det svenska systembolaget. Men den har legat ett år i källaren och väntat på att jag ska veta vad jag ska göra med den bara. hihi

Vi har även en blå katt som är en vinflaska inköpt i sverige som blir nästa projekt. Ska bli kul att se hur den gör sig som lampa;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Vilken kul ide du har åsa. Inte det första man tänker på att göra av en vinflaska. Vore kul att se den på kvällen så man får se hur den lyser. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

mmm, räknar stenhårt med att du och din kamera ska komma och knäppa lite kort här i sommar;-)
Då får du se den. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Japp. Jag kommer och knäpper en massa kort på den. Måste se till och ta med stativet så jag kan ta kort med längre slutartid. =)

Leica
0

Kul idé! Hur gjorde du hålet där sladden går ut, i nedre kanten av flaskan?

AndersE
0

Sladden går nog utanför - bakom på bilden. Eller…?

Faxlin
0

Nejdå, Anders. Sladden går inne i lampfoten (hästen). Gubben fick låna min graveringsmaskin och borrade sonica ett hål i glaset längst ner.
Det enda som stör nu är att man ser sladden inne i själva hästen. Så nu ska jag hålla ögonen öppna efter dekorations sand/sten och fylla hästen med det så slipper man se den fula sladden. hihi

Audiatur et altera pars

KerstinP
0

Åsa, vilken bra idé. Det blev jättefint. Vad för färg ska du ha på sanden?

Faxlin
0

Det ska förhoppningsvis bli vitt och svart eftersom dotterns häst är en svart/vit skäck. Så vi ska försöka fixa den som en sådan. Sedan om vi lyckas det får framtiden utvisa. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Hoppas ni hittar rätta sanden. Vora superkul och se kort när hästen är helt klar. =)