Mitt kök
Håller på att fräscha upp i köket med små medel. Hittills går allt relativt fint men jag har stött på patrull i fråga om elementen. Ska ha gardiner som slutar precis ovanför dessa klumpar (se bilden) och skulle därför väldigt gärna göra något kul med dem. Men vågar jag måla dem i en annan färg än vitt? (Bor i hyresrätt)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag skulle inte rekommendera dig att måla dem i annan färg än vit om inte hyresväden först har godkänt det (skriftligt). Risken är annars att du måste återställa dem i ursprungsskick när du flyttar.
Klä in dem med någonting istället så kan du måla det hur du vill.
Tom

Behåll elementen vita, se ovan. Står du inte ut med att se dem bygg någon form av elementskydd som går lätt att ta bort om du flyttar eller vill göra om igen. Anna Örnberg har några tips på elementskydd i sin bok Fixa och renovera och det finns säkert ännu fler modeller om man ger sig tid att leta lite.

Vilka fina fönster du har…jag skulle också rekomendera dig att bygga ngn typ ar elemenskydd med en hylla ovanpå för lite småsaker och en blomma…
Jag är avis på dig…önskar dig Lycka till!!!
Vänligen…Lee
#3 Man tackar. Dessvärre är det fullt med rött färgstänk på alla rutor i köket och i sovrummet så det blir till att försiktigt skrapa bort dem i sommar.
Värdinna på Fantasy
Så här såg det ut när jag flyttade in. Medan det målades om i övriga rum fick köket aggera förråd (om ni undrar över cd-stället som står mitt i alltihopa). Rödmelerat plastgolv och rosa kakel! Som om det inte va illa nog är det samma kakel i köket som i badrummet, men med skillnaden att i badrummet är det blått.
Värdinna på Fantasy
Och så här såg det ut mot andra sidan av rummet. Nu är den här bilden inte tagen för så länge sedan men det ser likadant ut som det gjorde första dagen. Här håller jag dessutom på att rigga iordning akvariet.
Värdinna på Fantasy
Köket har fått nytt kakel. Tre rullar självhäftande plastfilm från Hornbach och ett större antal dörrknoppar från Ikea har gjort om fult till fint. "Skenorna" som köksredskapen hänger på är egentligen lådhandtag men de funkar finemang för upphängning, även de från Ikea.
Burkarna i hörnet går att skriva på med krita. De är köpta i Tyskland när jag var där för någon månad sedan, men jag skulle behöva ha fler. Ingen som vet vad man kan köpa sådana i Sverige?
Värdinna på Fantasy
Nu har jag dessutom hittat gardiner som sytts och hängts på plats. Än så länge är de inte avklippta och fållade. Ska ta mig en liten pratstund med fastighetsvärden när de ska byta mina balkongdörrar om vad de kan tänkas acceptera angående elementen. Kanske blir det till att bygga elementskydd samtidigt som jag bygger ny kaninbur senare i sommar. Tills dess får gardinerna vara som de är.
Värdinna på Fantasy
Sista bilden tills vidare. Tavlorna har jag gjort själv och bordet va det ingen i släkten som ville ha när farmor gick bort i julas så jag fick det. Ett mycket fiffigt bord som är stabilt och kan bli dubbelt så stort. Skivan ligger dubbelvikt med gångjärn och sitter endast fast i stommen i ena hörnet. Så när man får besök är det bara att snurra skivan 90 grader och lägga ut den i sin fulla längd.
Värdinna på Fantasy

Oj vad fint du har fått det!
Jag gillar verkligen din stil…jättefina tavlor!
Vänligen…Lee
Jättekul att se ditt kök! Tack för bilderna!
Tom

Vad roligt att se bilder på ditt kök. Du har verkligen gjort det superfint =)

burkar att skriva på… det finns "griffeltavelfärg" att köpa för en lite slant hos bl.a. Biltema. Då kan du ta vilka snygga burkar som helst och måla på egna skrivfält.

Burkar att skriva på har jag ju sett….vart var det nu då? kanske Ica Maxi…då var det glasburkar med griffelfärg som man kunde skriva på….
Tack för kommentarerna. Är nästan klar nu, bara dörrar och tapeter som ska bytas och taket målas någon gång i framtiden. Så får vi se vad jag lyckas övertala hyresvärden angående färg på elementen 
#13 Att jag inte tänkte på det själv! Ibland är det tur att man har andra som kommer ihåg saker åt en.
Värdinna på Fantasy
Fyllde år igår och passade samtidigt på att ha en liten lägenhetsvisning för delar av släkten och vänner. Mina föräldrar har gått samman med min morbror med familj och tänker ordna diskmaskin till mig. Jag hade tänkt mig en liten en som man bara kunde ställa under diskbänken men inte då! Här ska det rivas skåp, installeras en ordentlig 45cm maskin samt sättas in nya bänkskivor. Till råga på allt har de redan fått hyresvärdens godkännande.
Jättekul, verkligen. Men nu känns mitt pillande med att få rätt passform på plasten över kaklet och allt annat rätt fjuttigt. Här försöker man själv och när man är klar ska det göras om. De ville byta köksluckor också men där sa jag bestämt stopp. Ska de göra det också kan de lika gärna riva hela köket och börja om från början.
En väldigt generös gest från folk man älskar. Men oj så ledsen och besviken man kan bli inombords.
Värdinna på Fantasy
Ja, så va det ju då det där med diskmaskinen. Har lugnat ner mig väldigt mycket sedan det förra inlägget. Kan ju bero på hur otroligt fint jag har fått det nu när ombygget snart är klart. 
Imorgon (måndag) kommer de för att installera maskinen och när det är klart lägger jag givetvis in bilder.
Värdinna på Fantasy

Roligt att få se hur man kan göra fint i köket utan en helrenovering!
Jag skulle bygga elementskydd i samma djup som trappen, då får du avställningsyta för ett par snygga växter om du känner för det.
Gillar dina tavlor o funderar på varför ingen ville ha bordet! Det är ju snyggt, enkelt o stilrent o verkar *mkt* praktiskt, särskilt om man bara bor en pers i en liten lght men vill kunna bjuda vänner på en matbit.
#19 Tack så mycket, är själv rätt stolt över tavlorna. Vet bara inte hur jag ska ha dem nu när jag fått tag på en lampa att ha över matbordet. De kommer lite i skymundan nu så att säga.
Tack för idén om elementskyddet!
Lovade ju en del bilder för ett tag sedan. Men då kameran är stendöd och laddaren bortsprungen så får det tyvärr dröja ett tag till. Har dock några bilder från ett halvklart bygge.
Värdinna på Fantasy