Bra irriterande
Har köpt ett hus och vi var där häromkvällen och upptäckte då att vi har noll kvällsol!!! :( Detta pga av några björkar!! Dom står på kommunens tomt och vi måste bara ta bort dom. Någon som vet hur vi ska gå till väga? Känns som att ansöka hos kommunen är rätt hopplöst, några förslag??
Ta er en ordentlig funderare på om ni verkligen vill bli av med björkarna!
När vi köpte vårt hus låg det i en skog. Nu håller kommunen på att exploatera hela området så huset står helt öppet nästan utan några träd alls. Det är jättetråkigt att det är full insyn och nästan inget grönt.
Mvh
Tom

Dom står på andra sidan gatan på en kulle och vi får ju absolut ingen kvällsol så……..
Det är klart att ni ska göra som ni tycker är bäst. Jag ville bara att ni skulle tänka efter först. Att såga ner några träd tar minutrar, att få dem att växa upp igen tar decenier…
Tom

Hoppas att ni inte fällde trädet, för vackrare finns det inte. Ju mer träd, desto bättre natur. Går det inte att flytta på solstolarna istället? Eller sola på dagarna när ni har semester. /Vanessa - som älskar träd och hade en massa i trädgården. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag har inte heller kvällsol, men bra skydd mot vind!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kvällssol kan faktiskt vara irriterande, solen ligger lågt, rakt in i ögonen så man inte ser nånting, och lyser in genom fönster så alla dammkorn syns. Om du har möjlighet, så försök inte få bort träden, du slipper ju blad på 3/4-del av året, och björkar är skira. Dessutom får vi så varma somrar framöver då kan du ju ångra dig. Vi har en hel skog åt väst men är nöjd ändå, jag älskar träd.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jag tror att man ska bo ett år innan man gör så stora ingrepp, efter ett år har ni upplevt årets alla årstider och kommit på var ni vill sitta , vad som växer var osv. Håller med Tom, att såga ner tar tio minuter men att det ska växa upp igen…knappt under ens livstid.

Det är inga stora vackra träd, det är mest sly som står på en bergshäll, vi vill bara rensa ur lite, vi kommer nog ta tag i det trädproblemet senare, men tråkigt är det iallafall, jag älskar sol och tycker det är tråkigt att den försvinner redan vid sju, skulle vilja kunna sitta i solen när jag kommer hem från jobbet och mysa lite. Men vi får se!