Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1327 ggr
johan
0

hur kommer det sig...

…att byggare som åker hem i blåställ lämnar alla verktyg på jobbet, men alltid har kvar kniven i sidofickan på byxorna? varför har de mer nytta av den än tumstocken på hemresan?

Mvh // Johan

Tom
0

Jag har kvar talmeter (mätverktyg), bits, kniv, pennor och slumvis med skruv när jag går hem eftersom det är vad jag har i mina byxor. Varför skulle jag tömma ut alla saker ur arbetskläderna varje gång jag lämnade jobbet?

Om jag använde tumstock skulle jag kanske också lämna den på jobbet eftersom det är obekvämt att sitta ner med den i fickan. Kniven har en annan form och märks inte när jag sitter.

Tom

StinaIda
0

Allt som jag har i fickorna stannar i fickorna när jag åker i väg/hem.  Mycket grejer får plats i fickorna!

Nu är jag inte snickare utan bara hemmafixare…

lisette
0

tummaträet har alla jag känner som är snickare kvar i sina byxor.

AlbaStiffler
0

Glöm inte snickarpennan bakom örat, den satt alltid kvar bakom min pappas öra när han kom hem från jobbet… hehe…

vanessa
0

Verktyg som är i fickorna tar de ofta med sig hem, så vitt jag vet. De andra verktygen som dels är för stora, samt delas av arbetskamraterna lämnas kvar. Sedan kniven ligger bra i fickan, och påverkar inte gången.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

mariatingsund
0

Men hur är det med knivlagen då? Är snickare undantag? Det är ju straffbart att bära kniv.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

vanessa
0

DE har inget undatag, men då det är ett arbetsredskap så brukar inte polisen hoppa på dem direkt. Mig veterligen. Men saken är att om man är inbrottstjuv och mördare så är det bästa utstyrseln blåställ. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.