Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1142 ggr
Bettancool
0

Bygga friggebod

Hej,

Jag har tänkt att bygga en friggebod som jag skall ha som hundhus med tillhörande stängsel omkring. Har aldrig hört annat än att man kan använda sin friggebod till vad man vill. Stämmer det?

Så har jag hört att efter årsskiftet så blir det eventuellt nya regler som säger att du får bygga friggebod på 15 kvm utan bygglov. Om det nya förslaget går igenom, och man börjar bygga på sin bod redan i nov 2007, är det ok att förbereda för ytterligare 5 kvm och bara lägga till dem under en helg eller så efter årsskiftet, - om det nya förslaget går igenom?

Bettan

vanessa
0

Det kommer att gå igeom är jag säker på. Man kan göra det mesta med en friggebod, och ska du ha staket runt så kan man ibland fråga om det hela. Det beror nog lite på hur stor yta du ska ha inhägnat, och hur det ser ut. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Det finns ju regler angående bebyggelse inom bostadsområde och sedan gäller säkert fortfarande regler angående avstånd till grannen osv.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus