Solarventi
Någon som har erfarenhet?
Jag funderar, främst på att sätta upp en på min strandstuga. Stugans innerväggar består av tritex, en slags tjock masonit, vilket gör att väggarna suger in ganka mycket fukt. Det kan bli ruggigt och fuktiga lakan även en varm sommarkväll.
Jag funderar även på att sätta upp en på stugan jag köpte på Hallandsåsen för att hålla fukt/lukt ute (tro det eller ej så är all brandrök borta nu). Dessutom har jag planer på att bygga ett 6-10 kvm uthus med vattenpumpanläggnings-/verkstads-/vedbod där det kunde vara bra med en panel för att hålla frostfritt (naturligtvis tillsammans med en frostvakt för säkerhets skull).
Som vanligt när man läser försäljningsbroschyrer så låter allt så himla bra, men är det någon här som har erfarenhet i praktiken?
Annars vågar jag mig nog bara på en liten en till strandstugan för att utvärdera under sommaren som kommer.
Just ja: Solarventi
Jag önskar att jag hade något svar. Men jag puttar upp den här strängen istället och ser om någon annan har ett.
Tom

Tack. Ska inte ha den för värme. Mest som avfuktare i stugorna och som frostskydd i "pumphuset".
Det finns mycket positiv säljinformation på nätet, men få som verkar ha provat den i verkliga livet.

Jag såg någon annan tork/frostskydd som man satte på väggen. Inga rörliga dela har jag för mig. Minns inte vad den hette tyvärr, men det var nog i Vi i Villa jag såg den.

Tipsa gärna om du hittar den AT. :)

Jag har god erfarenhet genom ett par år med SolarVenti.
Den avfuktar fint och cirkulerar inneluft - men garanterar INTE frostskydd.
Inne-temperaturen höjs märkbart om solen rammer panelen. Där skall vara fri solljus på panelen för att det fungerar.
:-) Inge

Lite sent svar, men tack för infon.
Tänkte komplettera det med nån form av frostvakt.