Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettteknik-och-media
Läst 8581 ggr
Lill-Kisse
6

Bikarbonat för allt

Bikarbonat verkar vara ett riktigt universalmedel till hemmet. Se här bara, vilka mängder med fantastiska tips jag hittade: http://www.kostdemokrati.se/margareta/2013/09/02/vad-ar-bikarbonat-nahco3/

Gasoline
0

Bikarbonat och ättika kan man använda till rengöring av det mesta :-D

Lill-Kisse
0

#1 Gasoline. Vad använder du ättikan till främst?
Tacksam för tips.

Gasoline
1

Jag använder inte ättika i städning speciellt ofta, men ättika står ofta med i husmors tips. Tex Har du beläggningar på strykjärnet? Ta några lager ofärgat papp, tex hushållspapper, och lägg i en gratängform som är lika stort som strykjärnet. Dränk pappret i ättika och låt strykjärnet stå på det i några timmar. Sedan är det bara att torka av :-D Blanda en del ättika och tre delar vatten, spray på ytor som ska rengöras (kakel, glas, speglar, handfat och liknande ytor) och torka av med trasa. Torkar man dessutom av spegeln med tidningspapper eller kaffefilter blir den inte flammig. Ättika är även bra mot matos, ställ ett litet glas med ättika så drar det åt sig lukten. Man kan även göra detta i bilar som luktar illa.

Åsa S
4

Själv använder jag ättika som mjukmedel när jag tvättar underkläder + när jag gör ren tvättmaskinen + när jag avkalkar kaffebryggaren