Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 4160 ggr
dragonstar
0

Göra om denna byrå?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag har då denna byro som visas  i bilden.  Båda lyckor finns men ena är tillfälligt utbytt mot en handuk. I denna låda ska då kattlådan stå.

MEn sitter och tänker att jag sak göra om den för mycker inte alls om utseendet. Gillar modern / retro stil.

Tänkte att jag skulle sy en dyna till den å något mönstrat tyg. Och vet inte om hag ska klä hela med tyg? Eller måla den? byta knoppar kommer jag göra.

Det är en såndär fuskträmöbel så är inte alls glad över hur den ser ut…

Väggen bakom kommer målas vit så behöver inte bry sig om den blå färgen.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
0

Kaske man ka ntapetsera om dem? och ställa upp den på ben? så att den kommer upp lite?? fast den är redan så hög.

Lill-Kisse
0

Det är väl inget fel på den möbeln. Behåll den som den är. Det vore opraktiskt att förse den med ben, för då bli det besvärligt att städa under byrån. Tapeter på en möbel i hallen är inte heller praktiskt. Det är bäst att man kan torka av den vid behov.
Ett par stadiga dynor ovanpå kan förstås bli sköna att sätta sig på, när man ska knyta skorna.

dragonstar
0

Ja jag vil ldock värklinge göra om den då jag inte alls trivs med den. täntke först slänga ut den men har inte hjärta att göra de om den nu kan få nytt liv.

dragonstar
0

Tänkte på detta med ben och som d är nu vore det bättre så den inte ka nstå helt imot väggen så det rammlar ner saker bakom och kattsanden kommer in under och det är svårt att städa..

VildaVittra
0

#4 Såga ut ett stycke bak nere vid golvet så du kan skjuta den in mot väggen. 

Ett annat sätt att täcka ytan är ju med dekorplast, avtorkningsbart vilket passar i hallen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dragonstar
0

Vart kan jag hitta dekorplast? funderare på om det funkar i köks bänken..

VildaVittra
0

Brukar finnas hos järnhandlare. 

Annars är det bara att söka på nätet, finns lite roligare mönster än fuskträ nu för tiden, ex:

http://willyfogg.com/no/search/dekorplast-metallic/

http://www.kreatima.se/systemsidor/sokresultat?CMS_SearchString=sj%u00e4lvh%u00e4ftande+plast&WebSiteID=005c5d81-f0fe-4dfe-b95d-b004c16fbcd3

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lill-Kisse
0

Ja men, det finns ju ett element bakom byrån (enligt vad man kan se på bilden). Då bör du inte ha en byrå där och definitivt inte bygga in elementet. Skaffa en mer öppen bänk för skorna där i stället.
När det gäller kattlådan, så bör den väl placeras i badrummet?

dragonstar
0

Badrummet är minimalt och enda plattsen som finns är duchen. Samt att det dras runt så mycket sand ochh i hallen sopar man ofta för skona.

VildaVittra
0

#9 Det går inte att placera lådan i ett väggskåp ovanför toaletten eller dyl?

dragonstar
0

Känner inte mig så säker på att jag kan sätta upp en väggskåp säkert där.. Känns inte som en jättebra ide..

Lill-Kisse
0

Då måste du ha ett väldigt konstigt badrum, för ofta finns det en tom golvyta bredvid toalettstolen och definitivt under handfatet där en kattlåda får plats. En plastlåda av den typ som säljs för att skölja disk i, brukar duga till de flesta katter. Kattpiss och skit luktar illa och passar därför inte i en hall. Det är väl knappast särskilt välkomnande…

dragonstar
0

Såhär ser det ut

dragonstar
0

Ursäkte för stöket..

VildaVittra
0

Där toaborsten står lär du få in en diskbalja. Annars skulle jag montera bort skåpet under handfatet.

dragonstar
0

Nu är det ju så att det inte får platts en sån stor låda som vi behöver där, och vi vill inte ta bort skåpet då vi behöver förvaringen..

Så därför tnkte jag använda de skåp jag har tills jagkan hitta ett bättre men vill göra om det så att det ser bra ut.

VildaVittra
0

#16 Kan inte lådan stå inuti duschen då? Med ett sånt där plasttak? Skvätter du mycket så kan du ju lyfta ut den när du duschar.

Lill-Kisse
0

En kattlåda får utmärkt plats mellan toalettstolen och väggen. Så har jag det och katten är helnöjd. Toaborsten har jag på andra sidan av toalettstolen. Dessutom har jag ett fat med friskt vatten stående under handfatets skåp, vilket katten också uppskattar.

dragonstar
0

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga längre.. Frågan var hur jag kan göra om skåpet.

När det gäller badrummet ska jag diskutera det med sambon igen men vi var överens innan om att det inte funkar för oss.

Och kan lägga till att vi har en extra skål med vatten stående på diskbänken där dom allltid vill dricka.

dragonstar
0

Måste fråga vad för storlek du har på kattlådan och hur många katter du har samt hur ofta du städar?

Lill-Kisse
0

Min nuvarande kattlåda är 37 x 30 cm och 12 cm hög. Jag har haft större låda, men den blev ingen succé, för katten lyckades skvätta ut mer sand ur den och det gillade hon inte själv heller. Städar i och omkring kattlådan vid behov, om det så behövs varje dag eller bara ett par gånger i veckan spelar ingen roll.
Katten tillåts inte vara på matbordet eller diskbänken och är inte olydig på den punkten. Det är en viktig hygienisk regel för mig. Matskålar och vatten står på golvet.

Lill-Kisse
0

#19 Ja visst frågade du om möjligheter att ändra på skåpet. Men varför lägga ned arbete på att ändra ett skåp som du ogillar så skarpt, när det finns enklare och mer hygienisk lösning på kattlådeproblemet. Sedan kan du placera en luftig skohylla i hallen i stället och kasta skåpet.

dragonstar
0

Jo de förstår jag men vi hände de gånger vi haft lådan i badrummet har vi inte gillat det, sanden har biliv sämre av fukten, det har blivit jobbig att städa då sanden löses upp i i vattent och fasntar på golvet. Sand överallt och den har inte funkat.