Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 4160 ggr
Swadika
0

Måla om Ikea möbler

Har hittat en bänk som jag vill ha, men om jag förstod det rätt så är den lackad. Och jag vill ha den i vitt eller något för att passa ihop med resten utav möblerna. Men tänkte går det att måla om denna samt finns det någon speciell färg som man ska använda för bästa resultat :)

Det är denna som jag funderar på att måla om http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40241451/

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

MagArne
0

Är det verkligen värt allt slit att måla om en helt ny bänk?

Kan inte typ denna vara ett alternativ?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50223625/

Swadika
0

Den fungerar tyvärr inte till det den ska användas till :/ Kan inte ha en blanka ytan :)

Sen är det priset också, ska inte köpa den ny utan hittade den begagnad för 50:- så tänkte ifall om det går över huvud taget,  är det för mycket jobb lär jag inte köpa den om det är för mycket jobb :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

MagArne
0

Böja med att kolla runt lite mer. Det finns så otroligt många billiga möbler att få tag i nu för tiden så det sällan är lönt att måla om något för att spara 200kr.

Var ska du ha bänken och vad ska du ha på den?

Swadika
0

haha känns som om jag har letat överallt ;) Men kan inte ge mer än 200:- för en och har letat både begagnat och nytt. 

Jag ska ha den i min etta, så haha där det finns plats, antagligen i köket. Och ska göra den till en kattbädd/hundbädd. Planen var att hundsängen skulle vara under och kattsängen över. Därför jag inte vill betala för mycket för mer material ska köpas in och jag vet inte om det kommer att fungera

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

VildaVittra
1

Ja, den där går att måla, rugga bara ytan med sandpapper.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Swadika
0

#5 tack, vad bra :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

beem
2

Det går jättebra att måla en lackad yta. Vi har målat om köksbord och stolar i  vitt som förut var i lackad furu. Vi ruggade bara upp ytan med sandpapper och la på grundfärg och sen den rätta färgen.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Halvdansken
0

Men jag vet inte om du sparar nån pengar precis. Färg är dyrt och du ska ha både grund och slutfärg.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
3

#8 Det lär ju knappast gå åt några mängder och färg går ju att spara.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Swadika
2

Grundfärg har vi redan hemma :) Så  den slipper jag köpa :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LisaF
0

Säger som #5 & #7, det går jättebra! Krävs lite förarbete bara 👍

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus