Inreda köket!
Hej!
Jag har planer på att göra om i mitt kök, men vet inte hur jag vill göra riktigt. Tänkte kolla om det finns några här som har lite tips! Jag ska alltså inte tapetsera om eller så, utan bara byta ut själva inredningen.
Som det ser ut just nu (och så har jag haft det de senaste åren) så är allting rött haha! Jag har en stor kärlek till rött glas, varumärket coca-cola och självklart har jag min röda Kobra-telefon i köket. Men som sagt, jag har levt med det här ett tag nu och har tankar på att packa ner allting.
Tapeterna är vita, golvet är vitt, köksskåpen är vita och taket är vitt. ALLT är vitt! Så jag vill ha färg, massor utav färg. Jag vill helst inte ha någon steril sjukhuskänsla i köket 
Är det någon som har tips eller förslag på vad man kan göra?
Tack på förhand!
Den som kan vara glad åt lite har mycket att vara glad åt!
Vilken inredningsstil gillar du? Kan man få se bilder på utgångsmaterialet?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hade du tänkt att köpa nya skåp osv?
Man kan ju måla skåpsluckorna, tapetsera insidan av skåpen, måla väggarna, lägga nån färgglad matta på golvet osv. Frågan är mest hur mycket pengar du har till det.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1 Just nu vill jag komma ifrån lite hur jag brukar inreda, jag vill ha lite mer inspiration. Så jag är öppen för förslag!
Jag ska lägga upp lite bilder på hur det ser ut nu så får du se.
#2 Vi hyr lägenheten så jag kan ju inte göra precis hur jag vill. Skåpen får vara som dem är. Vi får tapetsera eller måla om vi vill, men i så fall får vi stå för det själva (Jag har aldrig tapetserat innan så det kan ju bli väldigt intressant!).
Jag vet inte riktigt hur mycket pengar jag har tänkt att lägga på att göra om, men jag har väl ingen direkt gräns. Inte än så länge i alla fall 😉
Köket är ca 3,7m*4,2m

Måla väggarna, nya gardiner, annan matta. Om du vill ha lite liv på skåpen så finns det ju sådana där "klistermärken" (vet inte vad det heter) som man kan sätta upp som inte skadar underlaget.
#8 Jag har funderat på att måla väggarna, men tyvärr är tapeten som sitter där nu lite förstörd på vissa ställen. Jag vet inte om jag är duktig nog att fixa det på ett snyggt sätt.
Ja det var en bra idé med "klistermärken" (vet inte heller vad det heter).
Köksbordet ska bytas ut, det passade bra mycket bättre i gamla lägenheten än i den nya.
Som jag ser det behöver du göra tre saker för att få bort sjukhuskänslan och det är att byta golv, skåpshandtag samt bordsskivan. Sedan vilka tillbehör du vill ha i köket är helt upp till ditt eget tycke och smak.
Kökets problem är att det bara är döda och hårda material. Se vad som händer när man byter golv osv.
Och kom inte och säg att du inte kan byta golv, klickgolv är snorenkelt. 😉
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

#10. Det är en hyreslägenhet. Då är det inte så enkelt att byta golv, skåpshandtag och bordsskivan.
#11 Varför skulle man inte få byta skivan på sitt eget bord? 🤔
Skåpshandtag får man byta hur man vill om man bara tar handtag med samma cc-mått och golv får man byta om man ber snällt (standardhöjning), annars kan man ju täcka golet med ex sisalmatta som också är ett levande material.

He-he… jag har bott i Danmark fö länge. På danska betyder "bordskive" nämligen diskbänk/bordplatta alltså inte i betydelsen "matbord", utan som arbetsyta. 🤐
Tack för bra tips!
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så ska bordet ut! Tanken är väl att jag ska köpa något i stil med bilden här nedanför.
Jag har försökt byta skåpshandtag innan, men problemet där är att tydligen så är cc-måttet på dom vi har nu väldigt ovanligt. Jag har inte hittat något handtag som passar och jag har nästan letat ihjäl på mig det!
Jag ska ringa och prata med hyresvärden om golvet, men jag kan inte tänka mig att han har några problem med att vi byter det. Klick-golv ska jag nog klara av haha 🙂
Tack s hemskt mycket för sådana bra tips Vildvittra!
#14 Det var så lite så. 🙂
Får man fråga vad det är för cc-mått?
#15 CC-måttet är 85, jag har verkligen jättesvårt att hitta handtag med det måttet 😕
Dessa har cc 87 och då skulle jag karva lite på vardera hål, för det något större hålen döljs ju av själva handtaget. Skulle färgen inte falla i smaken, så finns det ju hammarlack.
http://www.jula.se/raka-skapshandtag-2-pk-313573
http://www.jula.se/svangda-skapshandtag-2-pk-313563
Smart tanke där! Tack! (än en gång haha)

Ojoj vilket svårt kök att inreda :-/ lägg gärna upp bild så vi får se hur det blev :-)
jag slår ett slag för klistergrejer på kaklet. vitt kakel är väl aldrig speciellt upphetsande ;)
Finns på lagerhaus tex för en billig penning :)
Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com
Instagram: @metnalized
#19 Bilder kommer när det väl blir av haha. Jag har jobbat lite för mycket senaste tiden så köket har stått helt stilla. Men jag letar åtminstone efter inspiration haha!
#20 Ja, jag är inne på den idén just nu. Letar för fullt efter något som jag ska fastna för :)