Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 2241 ggr
[Tilde]
3

Renoveringen börjar synas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sambo och jag var igår och kikade på huset för att se hur det går med renoveringen. Det börjar ju se riktigt bra ut med nytt tak och nya fönster på övervåningen! Detta är dock kvar:

• Nya fönster på nedervåningen
  • Golv i alla rum
  • Måla alla väggar
  • Köket ska sättas in
  • Tvättstugan ska installeras
  • Nytt gräs ska sås och nya stenplattor på uteplatsen ska sättas dit. Vi ska även byta ut skjulet som står i trädgården, samt klippa till äppelträdet.

Det ska vara klart till den 15:e september, men vi hoppas kunna flytta in lite tidigare. 🙂 Grannarna verkar trevliga också!

:')
0

Roligt, alltid kul med nytt även om det kan vara lite jobbigt att flytta! :)

[Tilde]
0

#1 Haha ja, det jobbigaste är att vänta tycker jag. Men så länge man väntar på något gott…. 😃

0

#2 Vi (hrm, mamma och pappa) har precis byggt klart vårt nya hus. Det jobbiga för oss var att vi var tvungna att bygga ungefär hälften av huset själva. Så istället för att bara vänta på att det skulle bli klart så fick vi hjälpa till. Då blev det ganska jobbigt för man vill bara att det ska vara klart direkt, men i stället måste man tvinga sig dit så att något blir gjort….

Men nu är det klart och vi trivs jättebra 😃

[Tilde]
0

#3 Ojdå, varför var ni tvungna att fixa det själva? Tur att vi slipper det i alla fall! 😛 Vi ska bara vänta medan hantverkarna svettas och sliter, höhöhö. :D

0

#4 Det kostar att ändra gör det, men grunden och ytterväggar/tak gjorde snickare, resten gjorde vi ^^

[Tilde]
0

#5 Haha ja, du har en poäng 👍 Vi har turen att ha min sambos föräldrar som betalar för renoveringen… 🤐

0

#6 Det var väldigt snällt! Lycka till med allt ^^

[Tilde]
0

#7 Ja! Tack så mycket! 😃

Woodland
0

Snyggt och så är husets tegel mycket vackert tycka jag.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Tilde]
0

#9 Tack! :) Jag gillar också teglet, det ser riktigt mysigt ut. 🙂