Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 3305 ggr
0myran0
0

Fult golv, vad gör jag?

Hallå!

Jag har ganska nyligen köpt en lägenhet i sekelskiftshus, har precis lagt en del pengar på att anlita ett företag som renoverade mitt badrum så jag tänker att jag borde kunna göra vid golvet själv. I lägenheten ligger ett gammalt brädgolv som är målat med vit färg, golvet är inte nåtat och har altså stora springor. Det är även ganska ojämt och skulle nog behövas slipas, är detta för mycket att ta tag i för en lekman? jag skulle helst vilja nåta golvet och vitlasera det. Eller om man skulle kunna slipa ner det lite… Just nu är jag helt rådvill, HELP!

mariatingsund
0

Jag tycker nog du ska anlita yrkeskunnigt folk. Du ångrar dig om du åtar dig en sån stor uppgift, man måste då ta dit en stor rundslip för att golvet ska vara jämt, det tar tid, innebär mycket damm och absolut inte värt göra det själv om man är ovan. Sånt arbete kostar men är värt varenda öre.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Forest]
0

Du kan inte ta lite bilder på golvet?

Jag köpte själv en större 1a när jag flytta hemmifrån, det var jätte fult hallgolv. Det var vissligen skapligt gämnt så jag målade golvet rutigt svart och vitt och det vart jätte fint. Man kan hyra maskiner men det är ett himmla jobb med slipa golven så det blir bra. lister ska bort och det brukar gå åt en hel del slippapper ;)

Minns jag inte helt fel så vet jag att äntligen hemma i ett avsnitt slipa trägolv, kolla där kanske för få lite info.