Stenskott.
Vi har fått ett ganska rejält stenskott på en ruta i vardagsrummet. Detta efter att grannen skjutit iväg en sten med sin snöslunga. Någon som vet om vi kan få ersättning för detta eller om det bara är att byta ruta, betala och se glad ut?
Om ni inte kan få ersättning från försäkring bör grannen betala det.

Försäkringen borde ju ta en del. Men självrisken tycker jag att grannen borde stå för. Frågan är ju bara om vi har rätt att kräva honom på dom pengarna?
Det tycker jag med, tycker du ska prata med grannen om det och se om ni kan komma fram till en överenskommelse.
Går grannen inte med på att betala så finnas det ju tyvärr inte mycket du kan göra eftersom du inte kan bevisa att grannen har åstadkommit skadan.
Kontakta ditt försäkringsbolag snarast.
Det kanske är så att det går på den andres försäkring men jag vet inte. Det viktiga är att ni gör anmälan omg.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Det dumma är att grannen som har alkoholproblem inte kommer ihåg att han ens kört snöslunga den dagen. :-\
Är det vanliga fönster kostar det inte många kronor att köpa en ruta, sen täta med lite fönsterkitt så är det klart.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus