Dölja sladdar
Vad finns det för bra och lättanvända produkter för att dra kablar längs med väggarna?
Ett knivigt problem är också att jag ska dra sladdar runt en kvartscirkelformat öppen spis där golvet direkt möter tegel från spisen.
Sladdarna måste dessutom passera en tröskel..
Livet är hårt.
Mvh // Johan
Har samma problem. Det är dessutom inte en sladd, utan en vanlig antennkabel och två högtalarkablar.
/ Jonas
I mitt fall är det främst två högtalarsladdar åt ett håll, en nätverkskabel åt ett annat håll. Så småningom blir det förmodligen två högertalarsladdar till åt ett tredje håll…
Tur att man har byråer som döljer de värsta sladdhärvorna.
Mvh // Johan
Taklister är underskattat… ;) Jag drog högtalarkabel till mina bakhögtalare under taklisterna, tog väl en timme sammanlagt, att slita ner - pilla in kabeln - spika upp.
Annars har jag hittat en rätt schysst slang som man kan lägga längs med golvet, får plats med massor av sladdar i den.
Jag har inte sett några färdiga produkter för att dra kablar längs med rundade saker men annars är vanliga vita kabelkanaler i plast ganska bra. De är inte snygga men betydligt snyggare och diskretare än att ha kablarna liggade synligt. Dessutom är de bra eftersom man kan öppna kanalen och byta ut, lägga till eller ta bort en kabel utan att det gör någon skillnad för installationen.
Går det inte att dra in bakvägen i angränsande rum genom väggarna? Eller som slo sa i taket? Det kanske tillochmed är snyggare att dra dem åt andra hållet runt hela rummet så att du slipper dragningen runt spisen?
Tom