Sovrum i savanntema
Håller på och inreder mitt sovrum, har dels tröttnat på möbleringen men på grund av rummets form vet jag inte om det går att ändra på något (förslag?)…
Och sen försöker jag få till lite savannkänsla.
Sängen är vit, likaså nattduksbordet (benämnt med N i skissen), kaninburen går inte att ändra på att den är blå, skrivbordet är vitt ner till med björkskiva. Dörren och fönsterkarmen (rödmarkerat) är i mörkt trä. Alla väggar är sandbeige förutom den där de inbyggda garderoberna är, den är caffe latte färgad. Har just nu vita linnegardiner och lite tavlor med zebror på väggarna samt en gammaldags klocka som hänger bredvid garderoberna som ger helt rätt känsla. Men känner att något saknas. Förslag? Inspiration?
Det är dessutom rätt lågt (drygt 1,2-1,3 m högt) snedtak längs med den långa väggen så kan inte ställa vad som helst där.
Tacksam för alla möjliga tips!
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag vet inte hur exakt din skiss är men kanske går skrivbordet att ställa i andra änden av rummet? Då kan du göra en sovdel (kanske vrida sängen?) och skilja av med ett tygstycke i savannstil? Fler tavlor, djurhuvuden (fusk såklart!), päls (också fusk!) på golvet, statyer av djur… Måla om, är det en sak du kan göra? I så fall kanske du kan måla mönster på väggarna (olika djurpäls-mönster eller gräs) eller köpa en fototapet med savanntema.
Snedtak läste jag nu, kanske går att måla det med? Något träd eller så. Krävs ju lite jobb och att man inte tröttnar snart igen ;)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus