köksgolv
hittade detta trevliga köksgolv för längesedan. vem ungen och hunden är har jag ingenaning om.
hur är det gjort? det är väl klinkers i mitten? men träet. vad är det för ngt?
Säkert laminat alltihop…

jag tycker inte det ser ut som det. med mitt okunniga öga då… ;)

Om man tittar på förstoringen av bilden, kan inte jag heller se någon skarv som skulle tyda på laminat. Inte heller något som jag sett i någon butik.
Det kan vara en plast matta i och för sig, men då borde ljuset ha reflekterat mer i själva golvet. Som det är nu ser man en liten ljusare fläck vid hunden och så ser man att diskmaskinen reflekteras lite i golvet. Så det gör att jag betvivlar att det är en plasmatta.
Hmm, så åter till att det är klinkers och trä, då kan jag tippa på att träslaget är ek, hur underfundigt det än låter att lägga in ek. Det är skitdyrt ju och vilket jobb någon måste gjort för att lägga in detta golv.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag är tämligen säker på att det är matta eller laminat. Men troligen matta. Om man tittar på hur enkelt köket ser ut i övrigt tvivlar jag på att man skulle lägga ner 50 - 150 000 kronor på ett golv (beroende på storlek).
Det är ganska trixigt att få till ett sådant golv eftersom sten och trä åldras på olika sätt. Stenen förblir samma storlek tills man tar ut den medans trä krymper. Så även om det ser perfekt ut när det är färdigt kan man nog räkna med att det inte alls ser likadant ut efter ett eller några år.
Tom
#4 Precis min tanke. Man lägger inte ett golv i det mönstret med så olika material.
Jag tror det är relativt stora fyrkantiga färdigmönstrade laminatplattor.
#5, Jo visst kan man lägga ett sådant golv men jag tror inte att det är gjort i det här fallet. Jag har sett liknande golv i slott och större herrgårdar.
Tom

vad synd, jag som tyckte det var så himla snyggt…
men mina grannar har faktiskt gjort ngt liknande.
de har lagt klinker och sedan trägolv (laminat?) så golvet är rutigt. himla snyggt.
Att lägga kombinationen klinker och laminatgolv är mycket enklare eftersom det är två döda material. Men knappast snyggare än trä…
Tom
Det är en plastmatta.
När jag för en sådär 10-12 år sedan jobbade i färgaffär fick vi in prover på just den matta som ligger på bilden.
Den är jättesnygg på bilden men inte lika "verklighetstrogen" i verkligheten…eller var inte då iallafall.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Susanne, Trevligt att få sina teorier bekräftade, tack!
Tom