Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1354 ggr
Liss
2007-06-06 01:14
0

Vardagsum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer ha massa frågor och funderingar kring min nya lägenhet nu.. och hoppas ni tycker de är lika roligt som jag:P Jag är super intresserad av inredning. Men är inte i hög klass än kanske.. Och kan ingenting om träslag eller annat.

Försöker tänka ut vardagsrummet.. men har ingen anning. Hur ska man möblera när man har en fondvägg? Tänkte mig soffan vid fondväggen.. men då blir tv.n så långt bort och vid fönstret.. de är inge kul? eller.. Hur ska jag göra?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Frida
2007-06-06 13:24
0

Att sätta tvn framför ett fönster är väl kanske inte så roligt, speciellt inte när den kommer så långt bort från där man sitter och tittar. Men det beror på hur stor tv man har också. Svårt att möblera utefter en ritning när man inte sett det riktiga rummet i verklighet. Kanske tvn på en bänk (eller på väggen?) vid väggen mellan hall- och balkongdörrarna?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Liss
2007-06-06 22:22
0

Jo alltså, fondväggen får väl mest effekt om man har soffan där.. eller? men ska man sitta snätt och kolla på tv då? eller.. får inte ihop de.

StinaIda
2007-06-06 22:40
0

Soffan vid den helt tomma väggen,tv:n på väggen mittemot

Och vid fondväggen skulle du kunna ha en matchade fåtölj(till soffan) med fotpall och kanske ett sidobord och en läslampa. Och några/någon stor krukväxt. 

Fast det beror ju på hur stort rummet är..

Liss
2007-06-06 23:19
0

rummet är väldigt avlångt.. och kanske inte behöver ha soffan vid fondväggen iaf då? blir kanske mer fokus om de syns mera utan soffa.. kom med alla förslag.. jag behöver dom, jag har fastnat..

en annan ide jag fick från en vän är att ha soffan snett i hörnet mellan fondväggen och vanliga väggen.. och sen tv vid korta väggen.. de kanske också funkar?:) man får väl testa sig fram iof.. men ideer är bara roligt:)

KeramikeniSkredsvik
2007-06-07 02:11
0

Det är svårt när man inte vet måtten i rummet. Hur långt är "långt"?
Men jag håller nog med StinaIdas möblering. Behöver du matplats? Den kanske kan vara vid fondväggen?

Liss
2007-06-07 15:44
0

Jo jag vet att de är svårt.. hela lägenheten är 59kvadrat meter. men svårt att veta vad ett rum är då

http://www.abmb.se/ObjMultimedia/06-6C.jpg

de är den där fast spegelvänd:)

neeh, ska inte ha någon matplats.. tror nog de blir som stina ida säger också.. får se sen:)

KeramikeniSkredsvik
2007-06-07 22:04
0

3,5 X 5 ungefär gissar jag. Nej, jag ser att du har plats för matbord i köket, så då behövs ju inte matplats i vardagsrummet. Planlösningen ser trevlig ut.

Liss
2007-06-08 02:09
0

jaa de var en jätte härlig lägenhet.. jag hade mina tvivel för området. men de var också väldigt bra. Allting vart så toppen.. så nu hoppas jag verkligen att de går igenom. ska dit imorrn:)

men måste ju planera också.. hehe. Ska ha ett litet vitrinskåp därinne med tänkte jag. sen vet jag inte riktigt.. blir ju väldigt tomt med bara soffa med bord, tv fotölj och litet bord. och ett vitrinskåp.. men men.. brukar komma mer och mer med tiden. Och inte har jag råd me soffan jag vill ha nu heller.