Jagar efter en "dörrknackare"
Vi glömde helt enkelt bort elen till ringklockan vid renoveringen och jagar nu efter en snygg och stilren dörrknackare. Jag vill inte ha en hackspett ellet en gammal variant utan något snyggt och modern! Jag har letat som tusan på nätet men hittar ingenting! Någon som har tips?
För mig stämmer den här in på "snygg och stilren":
http://www.specialbeslag.se/portklapp-rund-p-1114-c-154.aspx

Ja den var snygg och stilren, men jag skulle vilja bort från den klassiska "ringen"
Vilka krav va!? :-)
#2 Vet inte om du kollade i länken portklapp i menyn till vänster, fanns några andra där.
Annars finns det trådlösa dörrklockor som går på batterin. Vilka butiker som har dom vet jag inte mer än här kan man köpa dom i järnhandeln.
hej
Vi har också en trådlös dörrklocka annars skulle jag inte höra om jag är på vissa ställen i huset.
/Maria
SDS i London har en del olika. Bland annat den här:
http://www.sdslondon.co.uk/front-door-knockers/plain-door-knocker.html

Titta in på närmaste järnhandel.

Niklas, den från london vars supersnygg! Jag ska även ta mig förbi en järnhandel och ge trådlösa ringklockor en titt.
Tack för alla tips!
Trådlösa ringklockor hittar du säkert på Clas Ohlson och Jula också.

Jag vet inte hur du bor, men trådlösa ringklockor fungerar inte utomhus, det påstås att de gör det men tro inte på det.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#9 Vet inte vart du fått ifrån att dom inte fungerar utomhus, för trådlösa ringklockor fungerar alldeles utmärkt, både jag och min pappa har sådan. Jag har haft min är väl runt 5 år nu.
Det jag kan tänka mig är att om man bor i norra sverige där det kan vara långvarig kyla på minus 20-30 grader att dom kan fungera sämre alternativt att man kan få byta batterie oftare, men det står på förpackningen har jag för mig vilka temperaturer dom klarar.
Sen är det med alla prylar att man kan få ett måndagsexemplar. Det råkade jag själv ut för när jag köpte min att den inte fungerade utan fick byta, men sen har den fungerat.
Också komma ihåg när det gäller saker som går på batteri att man då och då kollar att dom fortfarande fungerar för batterie tar ju till slut slut.
hej

Det skulle jag inte skrivit om jag var dum nog byta batteriet självklart. Vi köpte flera stycken, knappen satte vi på porten utomhus och klockan innanför dörren. Det är cirka 6 meter och klockan skulle klarat 10. Efter en vecka slutade fungera. Tittade inuti knappen, ledningarna var oxiderade, spindelnät o fukt inuti. Köpte nästa, satt ett litet trätak över knappen denna gång. Efter en vecka samma sak. Den var mot öst och därifrån kommer inte ofta blåst o regn. Eftersom jag inte vet hur Stina Ida har för ställe, ville jag berätta detta så hon inte slänger ut pengar i onödan ifall.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#11 Hur länge sen är det du hade sådan klocka. För 10 m låter i minsta laget. Den jag har, har jag för mig ska klara 40 m. Dom jag länkade till är det ett par som till och med ska klara 100 m. Pappas klarar också mer än 10 m.
Knappen låter dessutom väldigt otät om det till och med fanns spindelnät i det. Visst finns det små spindlar, men i min lär nog även små spindlar ha svårt att ta sig in.
Skulle dom inte fungera så får man (eller ska åtminstone få) pengarna tillbaka.
hej
Kolla in tradera, man brukar kunna hitta det mesta där.