Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 16132 ggr
FruThea
2012-02-15 13:55
5

Lastpallar?

Vet ni någonstans man kan få tag på lastpallar? Skulle vilja använda dessa som sängstomme och har försökt googla på det men kommer tyvärr inte upp något vettigt! Obestämd

Halvdansken
2012-02-15 19:41
1

Om du ska ha pallar som håller ordentligt så ska du ha sk Europapallar och de är dyra. Man brukar få betala 100-150 kr i pant för dem, vet inte vad de kostar att köpa. Eller var… ring till speditionsfirmor.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[linnea_vi]
2012-02-15 21:22
1

Finns det ett industri område där du bor där det kanske finns en firma som producerar saker och använder sig av EUR pall så kanske du kan höra med någon om du kan köpa några där? Eller så kanske de har rensat ut några som ska urgå systemet ( kanske någon med sne kloss undertill) då kanske du kan få ta några gratis eftersom sådana ändå ska kasseras. Många fabriker/industrier har också IG pallar ( icke godkända pallar) De ser, och är lite klenare än EUR märkta pallar, men kan vara lika fina för det, dom brukar oftast bara användas en gång och sen slängs de, så såna kanske du kan få gratis?

Hoppas du hittar några pall, fräck ide med sängram :)

FruThea
2012-02-16 17:19
0

Tack för svaren, ska undersökas! :)

Niklas
2012-02-18 06:55
0

Titta på Blocket också.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Forest]
2012-02-18 09:10
1

Jag är själv sugen på göra soffbord av lastpallar sett så sygga varianter, råka säga det på jobbet o jobbar o hanterar en del lastpallar snacka om vart totalt nerröstad. Fråga mig inte vart du hittar lastpallar, kanske på http://www.lastpall.com/produkter/ 

Ett funderare jag har, hur ska man städa under pallarna? i sovrum blir det så latt dammit, vissligen kan man ta bort munnstycket men är inte direkt planslipade brädor. Bara en tanke :)

svenake
2012-02-22 23:24
0

För många år sedan såg jag på internet någon som sålde färdiga benställningar just till lastpallar.

Tror att man till och med kunde stå på pallarna och arbeta (måla)  efteråt.

Om man vill ha dom som bord - är självklart en smakfråga som var och en får tycka vad man vill om.    Har sett det på en logdans en sommar för några år sedan  -  funkade fint.

StinaIda
2012-03-25 20:22
6

Leta efter en granne som eldar med pellets :-) Vi har bara bott här i ett år men har redan 6 st pallar, så om du bor i närheten av Vallentuna får du gärna komma hit och hämta en, det kommer snart bli fler…:-)

mariatingsund
2012-03-27 19:23
0

Det enklaste sättet är att åka till nybyggen. Takpannor, kakel mm kommer på pallar, som sedan kastas i kontainern. Prata med byggjobbarna och fråga när pallarna blir tomma för du skulle vilja ha dem, kan inte tänka annat att det går bra.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo