tapetlim?
Har på tv sett att de använder färgat tapetlim när de sätter upp easy up tapeter. Tycker det verkar som en otroligt bra ide för då ser man ju verkligen vart man har limmat.
Så nu när vi ska till och tapetsera så började jag fundera på om man själv kan färga tapelimmet? Kanske inte är en så bra ide men någon som vet att det är möjligt? Har nämligen en heldel lim över sedan sist vi tapetserade och känns så dumt att inte använda upp det.
Så någon som vet om man kan färga tapetlimmet själv? Eller någon som vet vart man köper det redan färgade limmet och vad det kostar på ett ungefär?
Har ingen aning men funderar på om man kan hälla i lite karamellfärg? Kanske inte skulle göra det om jag ska sätta upp en vit men till blå tapet kan man ju använda blå färg osv. Om man bara tar lite så man får lite nyans bara så färgar det säkert inte igenom… Men jag vet som sagt inte!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Ja var inne på en skvätt karamellfärg och kom då oxå o tänka på att det kanske färgar igenom. MEn kanske skulle exprimentera lite med det. Ta en tapet bit och lite lim med karamellfärg o sätta upp på en bräda eller liknande o se att det inte färgar igenom.
Eller så kan jag ju alltid använda det gammla limmet i lekstugan och nytt limm inne.

Färgen som är i tapetlim försvinner när det torkar. Har du i karamellfärg eller annan färg själv så blir det ju kvar. Med risk för att det förstör tapeten.
Jag skulle inte våga färga själv.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Lim till tapeter används mest till våtrum och andra tunga tapeter.
Normalt använder man klister (jo det är skillnad) och när man blandar klistret så kan man naturligtvis blanda i vattenlöslig färg.
Jag förstår inte varför, - kanske det är genomskinliga tapeter???
Tror inte att man kan färga tapet-lim, och dessa tapeter brukar vara för tjocka och därmed kan man inte se någon färg igenom.

# 4 Ursäkta att jag använde fel ord, jag menade självklart tapetklister. Det vi använt de senaste gångerna har varit färgat redan från början och den färgen försvinner av sig självt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!