Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 3457 ggr
examynia
2012-02-05 11:25
0

luftrenare

är de nån här som har en luftrenare?

de är så att jag har börjat nysa å ha mig.. allergi här hemma å spelar ingen roll hur jag dammar å damsuger nyser iaf ändå.. inte kul att behöva göra de i sitt eget hem.

så är de nån som har haft samma problem å blivit hjälpt av en luftrenare? vad har ni o såfall för luftrenare å hur tycker ni att de fungerar..?

mariatingsund
2012-02-07 17:48
0

Nysandet kan bero på annat också, har du testat dig?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

examynia
2012-02-07 18:14
0

nä inte än.. men vet ju att jag är allergisk mot damm osv…

mariatingsund
2012-02-07 19:39
0

Jag skulle ändå föreslå ett test, för du skriver att du dammar av o dammsugar ofta. Du kan ha allergi mot något annat som du kan undvika, schampoo, djur eller annat. Luftrenare kan hjälpa astmatiker men för dig kanske är det inte nödvändigt att inskaffa en så dyr apparat.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

examynia
2012-02-07 19:42
0

men jag har på gränsen till astma så.. de har jag testat för för nåt år sen..

Lill-Kisse
2012-02-08 22:01
0

Av bekanta har jag hört att sovrummet och sängkläderna kräver extra omsorg när man är överkänslig mot damm. Sängkläderna ska ut på vädring ofta. Materialen är det visst noga med också. Tror att dun kan vara olämpligt. Sedan gäller det tydligen att våttorka golv och allt annat som tål sådan behandling.

examynia
2012-02-09 10:57
0

#5 ja de kan jag tänka mig.. nä dum tål jag inte de är hemskt hehe…:P vädra är svårt när man bor i en etta utan balkong:( men jag byter rätt ofta å så.

Lill-Kisse
2012-02-09 20:45
0

Du torkar väl av golvet ordentligt och hela sängen t o m under madrassen. Man ska visst jaga kvalster där.
Hur gör du när du tvättar täcke, kudde, lakan, handdukar m m? Tvättmedel, sköljmedel etc är ju skyldiga till en hel del obehag.

examynia
2012-02-10 09:59
0

jadu jag tvättar som jag tvättar i vanliga fall.. grejen är ju att de konstiga är at vi haft de bra i 1,5 år med att göra på samma sätt å som sagt detta har hänt bara de senaste månaderna de är de som jag tycker är konstigt.. borde jag inte känt nåt direkt då?