Måla glas
Jag söker en vit färg som man kan måla på glas, som täcker så bra att man inte kan se något igenom den. Ljus gör inget, men man ska inte kunna se en silhuett igenom efteråt är det tänkt. Matt eller blank färg spelar mig ingen roll. Några förslag på (gärna billiga) färger?, eller iaf förslag på en affär jag kan kolla i?
Ytan jag ska måla är en sisådär 60x90cm stor.
Panduros glasfärg var tydligen lätt transparent när jag frågade om råd i butiken, så jag vågar inte köpa den.
Tack på förhand!
Känner bara till panduros, kanske går att måla två lager? Sökt på google annars? :)

Eller köp film som man klistrar på.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1 frågade men hon i affären trodde inte på de, hon ville att ja skulle frosta glaset först, men de ids jag inte hehe
#2 Hurdan tänker du då? jag har iaf provat såndär plast som man stryker på med lite fukt bakom, men de lossnade efter bara en vecka. Och jag var jättenoga med rengöring och allt men ja.. de fäste inte.
Jag tänkte istället att jag ska måla en masonitskiva vit, och trycka fast den ovanpåglaset i en ram som håller fast den. :) Så ja antar att dilemmat är löst hehe. Tack!

Var det självklistrande plastfilm? i så fall borde det inte falla av, vi satte upp sånt på badrumsfönstret för 5 år sen och det sitter som berget.

En masonitskiva släpper ju inte igenom ljus…