Färg i duschen
Någon här inne som kanske kan hjälpa mig? Jag ska flytta 1jan och måste då flyttstäda lägenheten. Har dock ett problem i badrummet, i duschen rättare sagt. Jag färgade mitt hår illrött för ett bra tag sen och varje gång jag duschade så färgade hårfärgen av sig och satt kvar i duschgolvet, och jag har inte fått bort det. Har ni några tips på hur jag får bort det? Jag har visserligen bara testat med vatten och Ajax.. Har ni några andra tips? Jag vet inte riktigt vad det är för golv i duschen, men det är typ grönt plastgolv kanske.. Plastigt är det iaf. tacksam för tips 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

klorin
#1 Tack, ska prova det 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
BANG-och smutsen är väck, kanske?

#3 Tror man måste använda det på vått material, bara en parantes. Jag jobbade med hushållsnära tjänster innan och lärde mig att inte använda cillit bang för det hade förstört flera kaklade badrum..
Skynda långsamt så går det fortare.
Jag har samma problem så vore intressant att veta! Men klorin.. Blir det inte istället ljusa fläckar på ett grönt plastgolv då?

Prova med koncentrerad grönsåpa men låt det inte ligga länge.. Då blir golvet under fläcken mycket renare än resten av golvet, ofta blir det en del ingrodd smuts på alla golv som går bort med denna behandling och då blir det en ljus fläck. Blir iaf på trägolv.
Skynda långsamt så går det fortare.
Jag hänger på här i tråden eftersom jag precis flyttat in i annan lägenhet. Förmodligen har förra hyresgästen städat med klorin och städat väldigt slarvigt för i hörnen verkar det vara den ursprungliga färgen kvar.
Frågan är hur mycket klorin resp vatten man ska använda för att uppnå blekning? Ska man bara torka av eller ska man låta det vara blött?
#7 Det brukar stå på klorin flaskan hur man skall blanda det.
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>
# 8 - Ska kolla !
Hörde någonstans att lacknafta ska fungera, det är ju värt att prova :) Man har ju det ofta hemma med. Lycka till!
Något som ofta fungerar när annat misslyckas är grovrengöringsmedel för händer, typ Swarfarega. Lägg på en klick och gnugga ett tag, gärna med en nagelborste. Om inte hårfärgen har trängt in i mattan borde det funka!