Köksgolv?
Bor i ett hus med en ful brun plastmatta i köket. Ska byta golv i köket isamband med renovering. Nu till min fråga. Jag skulle egentligen inte vilja ha plastmatta i köket, men problemet är det att jag har två hundar som har sina vattenskålar därinne samt en son som kastar saker från sin barnmatstol. SÅ kan man ha annat golv som tål väta och kastade saker? Vill inte lägga in klinkers…
Laminatgolv tål ganska mycket smällar. Men om det ligger vatten på det en längre tid tränger det ner i skarvarna och förstör det. Men om du torkar efter hundarna kan det vara en lösning förutsatt att du limmar golvet. Klickgolv fungerar inte.
Tom
Jag fick höra av fuktkonsulten som hjälpte mig med en vattenskada, att laminatgolv normalt är känsliga för vatten. Kan du lägga klinkers?
Vänliga hälsningar
Niklas

Cisco, kan man inte tänka sig ett tjusigt golv i det utförande du vill ha, samt ett stänkskydd t ex IKEAs golvskydd för kontorsstolar vid vattenskålarna för vovsingarna? golvskyddet är som en stor, styv genomskinlig plastbit som man lägger under kontorsstolen om man inte vill repa en parkett.
Sonens matkladdande skall ju alla golv klara, det är ju inget som kommer att bli liggande i evighet direkt.
Lycka till,
/Pelle

Ett tips bara, golvskyddet är billigare på Jysk. hihi, japp där kom det igen.
Matspillet lär väl inte bli liggande länge, ni har ju hund. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hej igen och tack! Det där golvskyddet är inte alls en dum idé! Och ÅsaF har rätt, matspill blir inte liggande i många sekunder med två hundar i huset som upptäckt att den där lille mannen är frikostig vid matbordet :o)
Det finns väldigt fina plast mator som ser precis ut som klinkers golv man kan inte se skilnaden mvh… Defender
Man kan ju om man vill vara lite äventyrlig lägga klinker i 3-4 rader runt hela rummet och laminat i mitten…då kan man ha vattenskålarna på klinkret och matkriget på laminaten*hehe*
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Oh, så fint det var med bilden i kaklet, passade in så bra. Snygga missar också. 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars