Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 2345 ggr
Susanne
2006-02-15 01:12
0

Köksfläkt?

Letar med ljus och lykta efter en snygg och inte alltför dyr alliance fläkt. Det är en sådan utan motor som kopplas ihop med ventilationssystemet. Har för mig att de kalla för villafläkt också men är inte hundra på det.

Så, finns det någon som har ett hum om var man kan hitta en sådan?
Jag har provat Bauhaus, Onoff, El.gig, Siba och Power/Coop.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Tom
2006-02-15 11:40
0

Snygg och billig (och bra) är sällan förenligt… =)

Vad får den kosta i så fall om inte de ställen du nämner är bra? Prisspannet verkar ligga mellan 2000 - 4500 kr för en vanlig alliancefläkt.

…och hur ska den se ut?

Tom

Susanne
2006-02-15 23:40
0

Den ska vara smal och snygg, inte fet och ha glas framför som man slår huvudet i jämt. Den får inte ha något slags galler på framsidan, det är jättefult.
Den måste inte vara i rostfritt men det är inget minus.
Gärna utdragbar.

Misstänker att jag får slänga ut en hel del pengar på den…det är jättekonstigt, hur kan en fläkt MED motor kosta mer än en utan?Ville gärna ha en sådan som är lodrät mot väggen (ser ut som ett skåp) men den gick inte då ventilationen sitter ivägen just ovan fläkten.

Susanne Glad

Tom
2006-02-16 11:19
0

Det är väl ganska logiskt ur materialsynpunkt att en fläkt MED motor kostar mer än en utan ;-)

Men jag antar att du menade tvärt om. Anledningen till att en fläkt utan motor är dyrare tror jag beror på att det tillverkas fler fläktar med motor än utan.

Du hade ju inte direkt några enkla krav om den dessutom skulle vara billig. Det låter nog mer som att du får leta runt tills du hittar en som passar.

Tom

Susanne
2006-02-16 12:50
0

Jag skrev fel….hur kan en fläkt UTAN motor kosta mer än en fläkt med motor*hahaha*

Ja, leta får jag nog göra…länge…men det spelar inte så stor roll att jag får leta länge, vi har inte börjat renovera köket än och när vi väl börjar hittar jag säkert en som passar både i köket och i mitt huvud.

Susanne Glad