Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 5897 ggr
Faxlin
2006-02-09 05:21
0

Dammsugare

Jag undrar lite om någon av er har erfarenhet av vanlig dammsugare och central dammsugare. Är en centraldammsugare så mycket bättre än en vanlig?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jen
2006-02-09 14:16
0

min syster har en central istället för vanlig pga allergi. inget skit som kommet ut i luften där man andasSkrattande effekten på hennes är ungefär som en "vanlig" dammsugare

Pia
2006-02-09 15:43
0

*S* Jag har nu haft lite roligt åt det här, bara så att det inte skall missuppfattas, dammsugare stavas med två m… Sorry Åsa, var tvungen att få det ur mig…:)

Susanne
2006-02-09 15:45
0

Du slipper släpa på dammsugaren men å andra sidan brukar centraldammsugar slangen vara jättelång och otympliga/ta mer plats…kortar du av den räcker den kanske inte…
Sedan är ju frågan om du ska ha dammsugar påsar eller inte…vi började utan men då det dammar så mycket när behållaren ska tömmas blev det till slut dyra påsar.
Sätter du behållaren i garaget eller liknande slipper du det mesta av ljudet/sitter den inne i huset låter den ganska mycket just där den placeras.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Solis
2006-02-09 16:43
0

Vi är helnöjda med vår centraldammsugare. Vi har behållaren i garaget och använder inga dammsugarpåsar. Slangen är visserligen lång men den går bra att rulla ihop och det brukar följa med en hållare till slangen, som man kan sätta fast på väggen. När man sätter in en c-dammsugare så planerar man var uttagen ska sitta så att slangen ska nå runt i hela huset. Om man vill ha en kortare slang, får man nog satsa på fler uttag.

Faxlin
2006-02-09 18:01
0

Generad Elaking till Pia. Jag skyller på att jag fortfarande inte hade ktypit till sängs när jag skrev inlägget. hihi Titta på klockslaget så förstår ni vad pigg jag var. hihi

Audiatur et altera pars

Pia
2006-02-09 18:20
0

Hm, ja ja skyll på det du Åsa, du har ialla fall fått mig att skratta gott ett tag;)

Jag tycker också det verkar så väldigt praktiskt med en dam(m)sugare…:) Timell installerade väl en sådan i Äntligen hemma för ett bra tag sedan. Ganska meckigt vill jag minnas, men i slutändan (om man har utrymme för det) tror jag det är en väldigt bra sak att ha istället för en vanlig som förmodligen släpper ut mer snusk än man tror…

Faxlin
2006-02-09 21:05
0

Min gubbe skrattade gott han med och informerade mig om att han var nöjd med sin dam-sugare. hihi
Fast nu kan jag inte riktigt förstå vart du menar att jag skrivit på detta konstiga sätt??? Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

Pia
2006-02-09 21:11
0

Visst är det bra att man kan hantera sina små misstag…:) *s*

Roger
2006-02-09 21:22
0

#8 Ja du Pia du borde ju veta!!

#SEX Undrar lite vad för snusk du skriver om??Generad

Ganska meckigt vill jag minnas, men i slutändan (om man har utrymme för det) tror jag det är en väldigt bra sak att ha istället för en vanlig som förmodligen släpper ut mer snusk än man tror…

Pia
2006-02-09 21:24
0

*ASG* Fasiken, tänk att det slår tillbaka på en själv i slutänden…!

Roger
2006-02-09 21:27
0

Oskyldig

Faxlin
2006-02-09 22:12
0

*Asg* japp kunde bli rätt roligt med en tråd om dammsugare oxå. hihi

Audiatur et altera pars

jen
2006-02-11 15:28
0

så det kan bli ibland:rofl:

Husmusen
2006-02-12 22:17
0

Mieles "vanliga" dammsugare äter alla centrala i hela världen (för att uttrycka det hela som en tonåring) Cool Jag har en röd liten Miele, städningens Ferarri och jag älskar den.

Tom
2006-02-12 23:07
0

Jag har en dammsugare som heter "Henry". Den har en glad mun och två ögon. Hur seriöst låter det?

Men saken är den att den är lite halvproffeessionell och suger mattan av alla andra dammsugare jag provat. Vår nästan nya Nilfisk står numer oanvänd i städskåpet…

Tom

Faxlin
2006-02-13 12:46
0

Ändå har jag hört att Nilfisk ska vara en bra dammsugare ju Tom.
Lite roligt med mun och ögon på dammsugaren Henry dock. Kan tänka mig att det gör städningen lite roligare. hihi

Audiatur et altera pars

Tom
2006-02-13 14:12
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en splitterny "Henry" av en kille som tack för hjälpen. Jag letade lite på nätet och hittade information om den:

"En av världens mest använda dammsugare för kommersiell städning."

Den är inte bara halvproffessionell som jag trodde. den är helproffessionell. Kolla länken så får ni ser hur söt han är =)

Tom

Faxlin
2006-02-13 15:02
0

Oh, första gången jag tyckt en dammsugare var söt.

Audiatur et altera pars