Hörnsoffa
Hej!
Jag har ganska nyligen flyttat och har ett klassiskt problem. Lägenheten jag bodde i förut hade ett väldigt stort vardagsrum som tillät en stor maffig soffa. I huset där vi bor nu får den inte alls plats.
Så vad jag behöver är en liten hörnsoffa med tygklädsel men har inte hittat någon. Har ni några tips på vart det kan finnas?
//Ecca
Du kan inte tänka dig att ha två stycken tvåsitssoffor som man kan placera som hörnsoffa?
/Maria

IKEA har ju en miljard soffor, många av dem sådana man kan bygga ihop på olika sätt och med olika klädsel.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Har kollat på Ikea, vi har en Karlstad nu men vi vill inte ha en ny likadan mindre, Ektorp är snygg tycker vi men de är för stora.
Skulle gärna kunna tänka mig två 2sits men problemet är att sofforna inte kan var mer än 3 m. åt ena hållet och 2 åt andra.
Det optimala skulle vara att hitta en mindre hörnsoffa med schäslong.
Blir nog att ta en sväng till alla möbelaffärer vi kan tänka oss i stan..
kolla på em möbler, har för mig att soffan vi har heter haag, det är en två sitts med schäslong, jätte skön och inte så dyr, fins i ljusgrått och typ svart. Kolla det.
Flera möbelaffärer har ju soffor som går att bygga ihop själv. Vi har en sådan som vi har köpt på Mio, men det finns nästan överallt. Då kan man ha en schäslong åt ena hållet om man vill. Det bestämmer man själv.
vi har Ikea Ektorp den som är 2+2 med hörn o vi är super nöjda…den är liten men klart rymlig nog för båda många o om man vill ligga i den … det bästa med den är att klädseln är super bra..60grader går det att köra vissa klädslar i …
barnen gillar att bygga koja med dom!

Mio har ju jätte snygga och tåliga tygsoffor, sen finns det på Jysk där du kan bygga sin egen soffa
Precis som dom andra säger så har ju också Ikea bra soffor men kanske lite tråkigt att ha möbler därifrån, med tanke på att det är så många som har det.

Mio och IKEA har bra soffor och framför allt bra modulsoffor som kanske skulle vara bästa alternativet nu annars kan du titta på Blocket.se efter annonser från soffbutiker eller om du kanske vill ha en begagnad soffa.
Men kolla på MIO och IKEA så hittar du säkert någonting ska du se!
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Även JYSK har en liten hörn soffa i tyg men kvalitén vet jag ingenting om.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur