Akvarium
Det här verkar ju vara ett lagom stort projekt att ta tag i nu i helgen. Bör inte ta så lång tid och inte heller kan jag komma på någonting som kan gå snett… :)
>> Länk till projektbeskrivningen
Mvh // Staffan
Hahaha! :D
Jag skrattade gott åt deras projekt. Jag älskar verkligen när människor får för sig att göra någonting annorlunda och sedan bara går in för det till 100% (Jag vet att jag har sagt det förut men jag säger det gärna igen…)
Jag undrar hur snacket gick innan de satte igång… =)
Tom

Häftigt!!! Tänk att ha ett vardagsrum där väggarna är ett akvarium.
Men nog ett heltidsjobb att sköta…byta en tredjedel av allt vatten var tredje vecka. Blir många vändor med hinkar till badrummet…
Oskar

En kär vän skaffade ett en kubmetersakvrium och fyllde det med vatten. Sedan åkte han bort över helgen. När han kom tillbaka visade det sig att han hade ställt mitten benen ( det fanns tre benpar på akvariet) för högt, vilket knäckte bottenglaset.
Allt vatten i vardagsrummet rann ut, över parkettgolvet.
Som tur var, var det glipor i parketten så allt som hände var att vattnet rann rakt igenom, genom trossbottnen och ner i källaren och sedan ut i en brunn som fanns där.
Allt försäkringsbolaget hade att göra var att bryta upp spåntaket i källaren och lägga ny, torr isolering, så var problemet löst.

*applåder* ja, vad annat kan man ge någon som är så hängiven sitt intresse. Jag kan tycka att det är mysigt med ett akvarium, men från det till att göra något dyligt är det mil emellan. Imponerande var det, och trevlig läsning. Stackarn med rost problem och elende. Säkert inget lätt projekt att hålla efter heller.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
På talom akvarium vill jag gärna dela med mej av ett projekt som var tänkt att bli ett tradiotionellt , med fiskar i.Efter etttag börja vi prata om någon reptil, men nej, vi kom inte till skott. Så det fick bli en liten "blomuppsättning", egen kreerad variant med endast två vandrande pinnar i. Lite kufiskt kanske , men kul me nåt som ingen annan har..
Hehe, ambitiöst med ett så stort terrarium för två små vandrande pinnar =)
Tom
Det var ett rejält akvarium!
Ett välskött akvarium är vackert och rogivande men det är inget som jag skulle ha själv. Det jag kan tänka mig i akvariumväg är plastguldfiskar (finns i organge och svart) som man köper på Mique och kan ha i vilken skål man vill. 

Fick nyligen höra om en annorlunda variant på akvarium. Man hadde satt upp ett någorlunda platt akvarium på väggen och satt en tavelram runt akvariumet så det blev som en levande tavla.

Förmodligen snyggt MEN är det verkligen schysst mot firrarna?
#9, Plattfiskar… =)

Fasen kom på nu att jag fått nycklar av becca för jag skulle ha matat hennes fiskar när hon var bortrest..hmm måtte firrarna överlevt…HERREGUD!!