Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettträdgård-och-växter
Läst 3377 ggr
t0bias
0

Trädgårdsplanering?

Hej på er

Man har ju sett olika köks- möbleringsplaneringsprogram på internet, men har någon sett ett trädgårdsplaneringsprogram? Tänkte om man kunde lägga in tomtytan i 2D och lägga in tex träd, buskar, damm, blommor mm?

Någon som vet?

mamman69
0

Jag köpte för ett par år sen ett program som hette SPCS Trädgårdsguide som var hyfsat billigt.

Tyvärr är inte min tomt fyrkantig så jag blev rätt irriterad när jag skulle få till den, så jag la ner det redan innan jag hade börjat sätta ut växter och dylikt.

mices
0

Jag har ett trädgårdsprogram till salu för 400:- Heter Rosenholms trädgårdsdesigner. Här har ni mer info. om det. 

www.rosenholm.se

Fick det av en släkting i present men eftersom jag inte har någon egen trädgård är jag inte speciellt intresserad av det just nu. Har endast testat det en gång. Helt felfritt. Säljer det för 400:- inkl. frakt. :) Hör av er här eller till sweetish76@hotmail.com om ni är intresserade.

mices
0

Ingen?

Yazmine
0

Har redan det pogramet,verkar väldigt avanserat tycker jag.

mices
0

Nae det tycker jag inte… Kliar i fingrarna att fixa själv men ska inte göra det :P

biotopia
0

finns trädgårdsdesignprogram på tv utomlands men sverige är efter. tycker själv att dataprogrammen som finns är dåliga, bättre att rita själv eller anlita ett proffs.

Maggie
0

#4 Håller med om att det är väldigt avancerat!! Men att gissa växter är kul! Oskyldig

Celia
0

#0 - fråga även på trädgårdssajten. Där är arkitekter som borde ha lite erfarenhet av olika program.