Quooker
Hej
Har någon av Er en Quooker. Hur tycker Ni den fungerar och till vad använder NI den?
Var rädda om varandra
Måste väl vara en onödig el-slukare, och en väldigt dyr sådan!
Har aldrig känt behov av en sådan.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Håller med Dig
. Men jag håller på att bli galen när jag handdiskar och vattnet inte är varmt nog till tex. stekpannor. Kan ju koka vatten förståss.
Och enligt käre maken o rörmockaren så tycker de det redan nu är lagom varmt.
Var rädda om varandra
55-60 grader bör ju varmvattnet hålla. Har mitt inställt på knappt 60. Under 55 är inte hälsosamt.
Får kolla med karlväldet . Två mot en i diskussionen är inte lätt
Var rädda om varandra

Just stekpannor brukar jag diska så att jag häller i lite vatten och diskmedel och upp på spisplattan, det blir hett på 30 sekunder, och rent med. Annars kan du faktiskt använda en gryta att koka en femtedel vatten och hälla i diskbänken om du vill ha varmare vatten än kranen ger. Då slipper du en dyr tillbeör som drar el även i onödan och kan gå sönder o du kan skålla dig på.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#5 Inte diskmedel i en gjutjärns-panna väl??
#4 Kolla tempen på varmvattnet med t.ex en köttermometer…och googla på "Legionärssjukan"
Under 55-60 grader i ledningarna är inte bra!
Nej, det skall det inte vara ( diskmedel) . Jo jag vet att det är onödigt. Och det är ingen större risk jag får igenom det. 
Var rädda om varandra
Vad är en Quooker?
/Maria

#9 En kran där det flyter kokande vatten ur.
#6 Jo, jag menade teflonpannor i tidigare inlägg, eftersom ingen nämt gjutjärnspannor, det är samma tillvågagångssätt där utan diskmedel förstås. Det enda sättet trots att vi har varmvatten varmt nog.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#10 Tack
/Maria

Jag visste inte heller, Bumblebooo.
Hatar cancer och älskar vårlökar.