Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 1929 ggr
Tom
0

Olycklig bildusch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår när jag kom ut från jobbet på Östermalm såg jag att det låg en massa saneringsmaterial på asfalten. Sånt som man använder när det har varit en oljeläcka. Vägen var avspärrad med två koner.

När jag kommer fram till min bil ser jag att den är alldeles prickig av någonting. Det syns tydligt eftersom jag har tvättat bilen dagen före. När jag känner och luktar på kladdet inser jag att det är hydraulolja som har stänkt ner halva min bil. Inte kul!

Jag tittar på den bilen som står mitt i saneringsområdet och ser att den är helt dränkt i olja. Det ligger som en tjock halvgenomskinlig grönaktig sörja över hela bilen. På rutan sitter det en handskriven oljeindränkt lapp där det står att en fraktfirma har haft lite problem med en hydraulisk kran på en lastbil. Det tror jag var en underdrift av klass. Det måste ha exploderat någonstans med tanke på hur stort område som är oljeindränkt. Det finns i alla fall även ett telefonnummer på lappen.

Idag körde jag bilen i en biltvätt men den blev inte ren. Det ligger fortfarande en prickig hinna kvar. Jag kontaktade fraktfirman och sa att jag låter en rekonditioneringsfirma tvätta och polera bilen i morgon och att jag skickar räkningen till dem. Det var inte några problem.

Jag är verkligen glad att det inte var min bil som stod närmast!

Tom

(Min bil är den blå som står bakom konerna.)

Susanne
0

Du råkar då ut för allt…

Snart måste det ju ändå vara din tur att ha tur, så mycket "s..t" som du fått stå ut med under året som gått.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

abbis
0

Skaffa hjälm…för allt elände som ramlar ner i skallen på en*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tom
0

Äsch, vad ni är negativa Flört

Tom

Terrierlina
0

På Nybrogatan va….? såg inte så kul ut…. glad att jag inte stod där….

abbis
0

Jag beundrar folk som kan vara positiva fast det händer saker som inte är så roliga hela tiden*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Titti
0

Tom. Du verkar ha en hel del otur, du. Precis som karln min, så du är inte ensam. Tycker lite synd om dig (men bara lite) Flört.

Började tänka på vad Jr sa till sin pappa/min sambo idag. "Du är jämt otursförföljd. Jag önskar att lite av min tur skulle kunna smitta av sig på dig!" Flört

Tom
0

Men jag ser mig verkligen inte som otursförföljd. Det som har hänt mig handlar nästan bara om tid och pengar så det har ingen riktig betydelse.

Dessutom har jag någonting att berätta ;-)

Tom