Hemförsäkring
Jag vill ha en bra hemförsäkring inkl drulleförsäkring, gärna en där man kan inkludera ett extra förråd.
Eller kan man teckna försäkring endast på ett extra förråd?
Ett som inte kostar skjortan av en.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Finns ett kanon bra bolag, gillar inte att göra reklam, så du får försöka lista ut vad jag menar. Har det själv o har aldrig haft problem med dom, drulleförsäkring heter allriskförsäkring, tror jag.
Läns……….försäkr……
Betalar runt 100 kr / månad.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Okej ska ta kolla upp dem..

Om man som vi har en hemförsäkring i ett bolag och dessutom en via facket. får man ersättning från båda hållen om något skulle hända??
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#3 Har man väl aldrig hört att någon lyckats få? Snarare kan det uppstå problem med att ingen vill betala, utan att de hänvisar till varandra.
Varför har du två försäkringar för samma sak?
Jag ingår ej i ngt fack, är sjukpensionär..
#3 Håller med Lill-Kisse. Avsäg den du inte vill ha kvar. Det kan bara strula till det om det händer något.
/Maria

Har man samma försäkring på fler ställen, så delar de på utbetalningen……ingen dubbel utbetalning, alltså !!
Så kolla över dina/era försäkringar……finns så mycket roligare att göra för pengarna !!
#7 Nu menar du väl hemförsäkring ?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#5 Som sjukpensionär eller som medlem i någon förening, kan du kanske få rabatt någonstans.
Det finns också försäkringsbolag som ger rabatt, när man samlar alla sina försäkringar hos ett bolag.

Yes, hem/villa-försäkring…..#8.
Min skinnjacka blev stulen, då delade två f-bolag på utbetalningen. Detta hände för ca 15 år sedan, gick genom hemförsäkring.
Bil / moped / person mfl har jag ingen erfarenhet av.

Jag har haft bil-, olycksfall- och hemförsäkring inklusive allrisk och reseförsäkring hos samma bolag. Då fick jag rabatt. Sedan har jag fått rabatt för en viss försäkring via medlemskap i en förening.
Jag har haft Folksam i alla år och har bara goda erfarenheter av dem.
Vi har gått igenom vattenläckor, uppbrutet föråd och många fler saker och det har alltid gått jättesmidigt.
Däremot sa de tvärt nej till att försäkra Alfons, eftersom han är Pitbull till hälften. Jag fick inte ens halvförsäkra honom.
#12 Jag hade ej upplyst att han var till hälften pitbull.
Jag skaffade hemförsäkring via SBC, centralorganisationen för min bostadsrättsförening. De hade 20% rabatt för ensamhushåll :-)
Drygt 800 kr i årspremie.
Så nu får jag inte flytta ihop med nån ha ha. Iaf inte där :-)
Salus Ansvar är bra och billiga.